2016. február 27., szombat

Keresztény versek

Adrian Plass
Krédó

Szavakkal krédóm el nem mondhatom.
Hogyan írhatnám le félelmeim,
örömem,bánatom,
ámulatom,haragom,bizonyosságom
és hitetlenségem?
Hogy sűrítsem mondatokba 
álmatlan éjszakáim?
Ki legyen az alany,
és ki a tárgy?
Ha távol marad egy Barát,
majd ismét felbukkan váratlanul
-megkésett pirkadat,
felhők közül vakító napsugár?
Miért talállak ott a titkos,néma helyeken,
hová örök szavad elől rejtőzöm?
Gyűlöllek,imádlak,akarlak és várlak,
s néha azt kívánom,
bárcsak elhagynál!
Mégis,tudom,réges-régen
tündérmesét fűztél nekem egy napról,
mikor éles kardod előhúzod,
s leszabdalod a rám forrt vastag páncélt.
Életet csókolsz belém,akár a mesebeli herceg,
és egy csipkerózsika életre kel.
Amikor megébredek,
szívembe nézve mindent megértek,
ott megszűnik némaságom és
krédóm végre szavakkal is elmondhatom.
 A MAGÁNY


Isten nélkül árva az ember,
nem gyógyul pénzzel, szerelemmel;
sikeres pálya mit sem ér,
ha szíved szomja elkísér.
...

Boldog családban is talány,
mért kínoz néha a magány.
Mindig marad egy hiányérzet:
tudja-e valaki, mit érzek?

Érti-e valaki lelkemet,
mit kimondani nem lehet?
Ki tett ide erre a földre,
mint bábut a játékmezőre?!

Mi okból, mi célból tett ide?
S van-e értem aggódó szíve?
Izgul-e ÉRTEM igazából,
ki egy vagyok több milliárdból?...

...Halló! ...Valaki beleszól?
...Vagy bolygok csak, mint meteor,
nem felel más, csak a visszhang,
s életem célja: egy sírhant...?
...

Tudod, Jézus már bizonyított:
halálával Ő ajtót nyitott.
Imában beléphetsz: RÁD VÁRNAK!
...És itt vége a nagy magánynak.

Árvai Emil


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése