A „teljesség”
az Efezusi levélben
„… hogy teljességre jussatok,
az Isten mindent átfogó teljességéig” (Ef 3,19).
Mit jelent az Isten
mindent meghaladó teljessége?
A megértéshez
segítségünkre
lehet annak a
megfigyelése,
ahogyan
a „teljesség” szót az
Efezusi levél használja. Istennek az az
akarata, hogy ne
üresen és céltalanul töltsük el az életünket,
hanem teljességben – a
Krisztus teljességében!
Az idők teljessége (1,10)
Ez a kifejezés a
jövőre vonatkozik, amikor Isten Krisztust mint
Főt helyez mindenek
fölé. De Isten működésének a célja már a
jelenben is az, hogy
Krisztus legyen egész életünk középpontja:
gondolataink,
szavaink,
cselekedeteink
és másokhoz fűződő
kapcsolataink
Őt tükrözzék és
dicsőítsék.
A Krisztus teljessége (1,23)
Hihetetlen, és mégis
igaz: Krisztus az Ő teljességét
bennünk,
az Ő Testében és
menyasszonyában találja meg. Ahogyan
Ádám a maga
teljességét az asszonyban találta meg, akit
Isten készített neki,
így a mi Urunk Jézus sem tekinti magát
teljesnek nélkülünk.
Az Isten teljessége (3,19)
Pál ezen a helyen a
szentekért imádkozik, hogy megteljenek
Krisztus szeretetével,
mert ez az Isten mindent
átfogó teljességével
való megtöltekezést
jelenti.
A mindenség teljessége (4,10)
Miután szeretett Urunk
mélyen megalázta magát a Golgotáig,
felment, minden égnél
feljebb.
Miért?
Hogy mindent teljessé
tegyen. Amikor
felment,
adományokat adott az Ő
Gyülekezetének,
hogy többet ismerjünk
meg az Ő teljességéből.
A Krisztus teljessége (4,13)
Ez a vers a keresztyén
érettségéről beszél. Isten szándéka,
hogy növekedjünk
Krisztus megismerésében,
amíg eljutunk
„a Krisztus teljességét elérő nagykorúságra”.
A Szent Szellem teljessége (5,18)
A felhívás itt így
hangzik: „Teljetek meg Szent Szellemmel!”
Mit jelent ez?
Ugyanarról a teljességről
van szó, amellyel az
Efezusi levél más
helyein is találkoztunk – a Krisztus teljességéről.
A Szent Szellem semmi
mással nem tölt el bennünket,
mint az Úr Jézus
Krisztussal.
G. W. S.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése