2016. február 25., csütörtök

Keresztény versek

„egymást különbnek tartsátok timagatoknál”

AZT MONDJÁK... 

Azt mondják, hogy fényt hintek szerte-szét
- És olyan sötétnek tudom magam. -

Azt mondják, köszöntésem: békesség.
- S be nyugtalan vagyok, be nyugtalan! -

Azt mondják, dalom ír és enyhülés,
És több, mint szépség: jócselekedet.

De bennem dúl a magamra-ismerés,
S meaculpázva verem mellemet. –

Azt mondja, aki találkozik vélem,
Hogy tőlem ő kapott ajándékot.

- S én tehetetlen, sajgó kínnal érzem,
Hogy mindenkinek adósa vagyok. –

Ó, Barátaim, ha egy fénysugár
Lelketekig hullt át lelkemen:

Nem enyém a fény, csak bennem jár,
Istennek köszönjétek, - ne nekem!
       Reményik Sándor  (Isten közelében, 48)

BETŰK    

Sokféle betű van - van kisebb és nagyobb,
Rövidebb és hosszabb; van mely dísztől ragyog;
Van egész egyszerű, álló, vagy dőlt alak;
Van aztán olyan is, mely vékony, más vastag.
Ki-ki maga helyén, a maga sorjába‘
Alkotják e könyvet szép harmóniába.
Hogy elmélkedem e sok betű felett,
Egy példázat jelzi, illeti lelkemet.
Hogy az Isten népe is egy élő Biblia,
Minden egyes hívő egy-egy betű abba‘.
Ez eleven könyvnek te is betűje vagy;
Minőséged szerint lehetsz kicsiny, vagy nagy.
A jó égi Mester jelölt néked helyet.
Ne tekints más felé, üdvöd csak itt leled.
Úgy lehet, csak egy kis közönséges ‘i‘ vagy,
Ámde hivatásod igen fontos és nagy,
Ha előtted „h” áll és „v” követ téged:
‘Hív‘-nek olvastatol, jelentve hűséget.
Ámde ha kicsúszol társaid köréből,
Szereped kiesik jelentőségéből...
Avagy talán „g” vagy, e szóban, hogy „igaz”,
De nem tűröd meg a „i”-t, ne előzzön meg az,
Ellenben, látod, „gaz” szó jön ki vele...
Ne légy türelmetlen, vesd el önhittséged;
Ne tartsd magad nagyra, a kis pontot se nézd le;
Inkább szállj magadba, és helyeddel érd be.
Mert a kis pont is van ám olyan fontos,
Mint a felkiáltójel, az „hárihorgos”!
Ő jelöli azt meg, hol a mondat vége,
Aztán sok betűnek szintén ő az éke.
Azért én azt mondom, legyen köztünk béke,
Becsüljük meg egymást, éljünk egyetértve,
Hogy ki minket olvas, újúljon szívébe‘,
Elhagyva a gonoszt, Jézushoz megtérjen...
Ez a hivatásunk, ezért adjunk kezet.
Kívánom, hogy az Úr áldjon meg titeket!



FUNDAMENTUM  

Talán jobb volna lenni háztetőnek,
melyre galambok turbékolva jőnek,

tán jobb a sorsa büszke, nagy falaknak,
amikre cifra képeket aggatnak.

Én mégis, mégis fundamentum lettem,
mert mélyreszállni mindig úgy szerettem.

Mások terhét hordozni volt a vágyam,
de úgy, hogy soha ne lássák a vállam.

Itt elrejtőzöm, sorsom szent alázat,
s boldog vagyok, mert tarthatom a házat.
            Varga Gyula


SAKKFIGURA  

Egyszerű sakkfigurád vagyok
én Neked, Uram,
lovad, parasztod, futód,
amit akarsz, ahogy akarod.

Sosem akartam király lenni,
bástyának se lennék jó, tudom,
de jó a Te kezedben lenni,
s odaállni, ahova akarod,
ahová bölcs gondolataid
vezényelnek, s veszteg maradni, míg
kegyelmesen új jelt nem ád kezed.

Vidd velem győzelemre gondolataidat!
S ha néha netalán
ki is ütnek démoni erők,
végy kegyelmes kezedbe újra,
rendelkezz velem!

Egyszerű sakkfigurád vagyok
én Neked, Uram!
            Füle Lajos


HÉT JÓ TANÁCS 
Hogy megtanítsanak békében élni egy fedél alatt

1. Hidd el, az egész házban nem akad
ügyefogyottabb, alkalmatlanabb,
haszontalanabb nálad.
Ne mondd el senkinek,
de Isten előtt vállald,
s vallja gyermeki módon szíved.

2. Mert így van, - ne feledd egy percre sem–
szolgálj, segíts mindenkit szívesen,
mint mindenek szolgája, sohse tétlen…
Csendesen, mosolyogva, észrevétlen.

3. De te másoktól ugyanezt ne várd!
Ha megvetnek, ha senki meg se lát,
ha mindenünnen kifelejtenek,
természetes! – várhatsz-e egyebet,
ha mélyen hiszed, hogy más nem jár neked?

4. Amilyen vagy, mindennel be kell érned,
hisz ha kevesebb a legkevesebbnél
akkor is több, mint amit érdemelnél.

5. Mindez a te kötelességed. Figyelj!
Hogy mi a többié, s hogy végzi el,
azon soha meg ne botolj, akadj,
hisz a ház vezetője nem te vagy.

6. Mit a többi mond és tesz, legyen bármi
igyekezzél mind jóra magyarázni.

7. S ha úgy találod szeretetlenek
a többiek kurtán bánnak veled,
hidd el, rossz szándék nem vezeti őket,
csak a Sátán ólálkodik körülötted,
hogy tőrbe ejtsen téged
s hogy elfeledtesse szegénységed.
Járj túl az eszén,
s mások mérlegelését abbahagyva,
fordítsd szemed gyorsan szegény magadra!
Szívedbe akkor csend száll és alázat.
Így töltheti be békesség a házat.
  Terteegen után -Túrmezei Erzsébet




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése