2016. május 3., kedd

Keresztény versek


SZERETNÉK ÉNEKELNI NÉKED 
                                      
Szeretnék énekelni Néked,
Uram, nyisd meg ajkamat,
hogy szent legyen mindig az ének,
amely szívemből felfakad.

Hadd zengjem, el, hogy százszor áldott
keresztednél ki megpihen,
hadd zengjem el, hogy megtalált ott
s békére lelt az én szívem.

Szeretném énekelni másnak
hogy Néked énekelni jó,
hogy életünk bús lázadás csak,
míg el nem ér az égi Szó.

Azt zengeni, a Szót a Szódat,
mely életet adott nekem!
Szeretnék énekelni Rólad
halálig engedelmesen.

Szeretnék énekelni Néked
folyton, ameddig itt leszek,
szeretnék hangot adni, szépet,
mikor lelkemhez ér Kezed.

                                               Füle Lajos

JÉZUS KRISZTUS KÖZELSÉGE

Boldog remény, visszatérsz majd,
nem hagysz árván idelent,
hamarosan új éneket
zeng majd ajkunk odafent.
Szívünk tiszta kívánsága
lesz életünk boldogsága!

Ott már nem lesz nyomorúság,
nem lesz sírás, fájdalom.
Krisztus áldott közelsége
a legdrágább nyugalom!
A szívekben boldogság:
az Örökkévalóság!

Imádattal énekel majd
Isten minden gyermeke:
Krisztus vérén megváltott nép:
hívők boldog serege.
Ennél nagyobb öröm nincs:
amit Ő ad, drága kincs!
        franciából

 „Ó NE MENJ ELŐLEM, JÉZUS’’  
                                       
Melodráma Fanny Crosby vak énekköltő emlékére

Akit a bűnei üldöznek,
fáradt, csalódott, én vagyok;
agyonhajszoltan, meggyötörten
a bűneim elől futok.
A pihenőhely mindig messzebb,
és szűkül a látóhatár,
saját erőmből el nem érem,
barátaimat bármint kérem,
kiáltozásom, könyörgésem
pusztába hulló szó csupán...
Nincs is segítség, nincs talán...

De eljöttem az Ige mellé,
egy Moody-utód prédikál,
s e meghitt, szép gyülekezetben
egy ének úgy szívem talál.
„Jézus, Jézus, kiáltok hozzád,
nekem is add kegyelmedet!”
Imádságom lett ez az ének,
a terem is beleremeg.
Kisgyermek, ifjú, feleség, férj
együttes imádsága ez;
nemcsak másnak, nekem is, Jézus,
nekem is add kegyelmedet!

A megváltott nép közös kincse,
ajándéka lett mindenütt
ez az ének, - Grönlandon zendül,
s a Tűzföldre is jön velünk.
Nincs korlát, szárnyal szabad hangon,
minden nyelv vallja: Jézusunk
Úr, az Atya akaratára,
Ki által hozzá eljutunk...
Crosby Fanny legnépszerűbb és
legszebb éneke ez marad,
add tovább, testvér, te is, buzgón,
az Úr neked kegyelmet ad.
                Kárász Izabella



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése