2016. május 10., kedd

Napi áhítat

Napi áhítat
Ma Május 11. Szerda, Ferenc napja van


Üzenete aktuális


Olvasmány: Ez 3,22–27
Mihelyst kezdjük megérteni Krisztus gondolatait, attól kezdve érdemes másokkal is megosztani.
„Az ÚR ott megragadott engem, és ezt mondta nekem: Indulj, menj ki a völgybe, mert ott akarok veled beszélni! 23El is indultam, kimentem a völgybe, és íme, ott állt az ÚR dicsősége. Ugyanolyan volt, amilyent a Kebár-folyó mellett láttam. Ekkor arcra borultam. 24De lélek áradt belém, talpra állított, szólt hozzám, és ezt mondta nekem: Menj, és zárkózz be házadba! 25Emberfia, köteleket fognak hozni, megkötöznek velük, és nem mehetsz közéjük. 26Nyelvedet az ínyedhez ragasztom, néma leszel, és nem tudod dorgálni őket, noha engedetlen nép ez. 27[Csak ha én szólok hozzád, és megnyitom a szádat, akkor mondhatod nekik: Így szól az én Uram, az ÚR!... Aki hallgat rá, az hallgat rá, aki nem törődik vele, az nem törődik vele. Hiszen engedetlen nép ez!]”

Magyarázat:
Az üzenetnek is van rendelt ideje: nem lehet túl hamar vagy túl későn átadni! Néha nem a félelem tartja vissza a küldött szavait, hanem az Úr. Van alkalmas és alkalmatlan idő a szólásra.
Egy ige, igehirdetés, bizonyságtétel nem hat mindenkire ugyanúgy: van, aki általános igazságot hall, van, aki életmentő üzenetet. A küldött figyeli Urát és figyeli a hallgatókat is, a megfelelő időzítésért. „Mint az aranyalma ezüsttányéron, olyan a helyén mondott ige.” (Péld 25,11)
A lelkesedés gyorsbeszédűvé tesz, a félelem elnémít.
Ezékiel szavainak volt súlya, nem beszélhetett bármikor, és nem hallgathatott bármeddig. Sokat volt csendben, volt ideje gondolkodni, imádkozni, és amikor szólni kezdett, olyanok voltak szavai, mint egy nyílvessző, amely pontosan célba talál.
Szolgálata elején egy büszke nép felé hirdette Isten ítéletét, a vége felé egy megtört szívű nép felé Isten kegyelmét. Mindig aktuális volt!
Környezetemben vannak olyanok, akik még nem nyíltak meg Jézus Krisztus előtt. Mit változtassak az üzeneten? Semmit! Ha felborul az életük, majd megnyílnak. Szólni fogok, ha szólni kell, türelmesen csendben maradok, ha hallgatni kell. Várom a számukra rendelt időt!

(Dani Zsolt)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése