2016. május 10., kedd

Keresztény vers

Elég minden napnak a maga baja

Nem kell többet cipelned,
A ma terhét csupán.
Istent ne faggasd messzebb,
Elég, mit most kíván.
Lábadnak egy-egy lépés,
Nem több a kényszere,
Szívednek annyi értés,
Mi ma sajdult bele.
Ne adj helyt nagyobb gondnak,
Mit Istened ma ad,
A „később” és a „holnap”
Jó, ha Őrá marad.
Társnak a vándorútra
Ma válaszd, erre vár,
Ma, nem majd évek múlva,
Most, hogy élted sivár.
Ma hordja fájó terhed,
Ösvényt ma rendel még,
Mi most vigasz lelkednek,
Elkészítette rég.
Nem később – ma nyújt néked
Erőt, kedvet, ha kell,
Hatalmat, képességet,
Mindent jól végez el.
Forrását most kínálja,
Fényét ma ontja rád,
S gyönyört lelsz nemsokára
Az Úrnál – odaát.
H. von Redern
(Fordította: Iványiné
Sinka Magdolna)
Lé l ekmentő kenyér
Így tanultam, Uram:
amit Tőled kaptam,
– mint lelki kenyeret –
másoknak átadjam.
Mert mély szánalommal
szemléled Te őket,
lelki kenyér után
vágyó éhezőket.
Halhatatlan lelkük,
mely éhségtől alél,
nem táplálhatja más,
csak mennyei kenyér.
Ezért e kenyeret
nem elég csak kapnom,
hanem kész örömmel
tovább is kell adnom.
Ha azért venném el,
hogy rejtekbe ássam,
éhen halnék én is,
nemcsak éhes társam.
Ám, ha tovább adom
a lélek kenyerét,
megtarthatom magam
és mások életét.
Szent Igéd számunkra
lélekmentő kenyér,
az táplálja lelkünk,
míg Hozzád visszatér.
Pecznyík Pál

 A mindennapi hitet add meg nekem!
Nem kérem én, Uram, tőled
az öltöny ruhát s a mindennapi kenyeret,
úgyis tudom, szeretettel, igaz szívvel
megadod nekem mindezeket.
Az élet letelik úgy is, így is,
leperegnek az évek gazdagon, szegényen,
és mindent, amit kergettünk, úgyis itt hagyunk,
csak a lelkünk megy el egyedül, szegényen.
De egyet kérek tőled, Uram,
és ezt az egyet add meg nekem,
hogy a mindennapi hit s a mindennapi szeretet
lehessen az én eledelem.
Hogy a bűnösök, árvák és szegények
apró bajait vegyem fel és hordjam,
hogy a keresztem dalolva vigyem előttük,
s így őket bátorítsam.
Hogy szeretetben soha ne szűkölködjem,
ontsam gazdagon, pazarul a kőszíveknek,
hogy meglágyulva mind-mind Neked
áldott eszközeid legyenek.
A mindennapi kegyelmet add meg nekem,
s add meg nekem a mindennapi Igét,
hogy minden elhagyottnak s üres lelkűnek
megtölthessem hittel a szívét.
És legfőképpen Magadat add nekem
hiten, szereteten és kegyelmen túl,
hogy ne járjam e földi utamat
üresen, fájón és botorul.
Horváth Loránd
Én vagyok!
Szélvész, vihar, ha támad,
s a szíved megremeg,
mert a sűrű homályban
nem látod Mestered.
Íme közelg feléd, és így beszél:
„Én vagyok! Én vagyok! Én vagyok!
Ó, hát ne félj!”
Hullám fölött visz útja,
királyként jő az Úr.
Kezét segítni nyújtja,
s a tenger elcsitul.
Hallgatni kell neki, ha Ő beszél:
„Én vagyok! Én vagyok! Én vagyok!
Ó, hát ne félj!”
Csengjen mindig füledbe
e szózat néked is,
míg a hab zúgva-zengve
a biztos révbe visz.
Jézus fogad a parton, s így beszél:
„Én vagyok! Én vagyok! Én vagyok!
Ó, hát ne félj!”
Dora Rappard
Ő felemelt
Terhelve voltam gonddal, búval,
a szívem holtra fáradt…
Felém a gyötrő viharoknak
hullámverése áradt.
Porba hullt szívem szent reménye,
már nem volt menekvésem,
emlékem véres oszlopára
elmúlásomat véstem.
Párnám – álmatlan éjszakákon –
olyan volt, mint a tüske…
Összetört dédelgetett „én”-em,
az önző, csalfa, büszke.
De jött a dicső mentőbárka
hajnalok sima tükrén.
Tavasz jött, remény, áldás, élet,
s rózsa nyílt minden tüskén.
Illatár járta át a tájat,
könnyharmat ült pillámon –
fölemelt a halálörvényből
irgalmas, nagy Megváltóm!

Dénes Ferenc



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése