2016. május 12., csütörtök

Keresztény versek

Ő felemelt
Terhelve voltam gonddal, búval,
a szívem holtra fáradt…
Felém a gyötrő viharoknak
hullámverése áradt.
Porba hullt szívem szent reménye,
már nem volt menekvésem,
emlékem véres oszlopára
elmúlásomat véstem.
Párnám – álmatlan éjszakákon –
olyan volt, mint a tüske…
Összetört dédelgetett „én”-em,
az önző, csalfa, büszke.
De jött a dicső mentőbárka
hajnalok sima tükrén.
Tavasz jött, remény, áldás, élet,
s rózsa nyílt minden tüskén.
Illatár járta át a tájat,
könnyharmat ült pillámon –
fölemelt a halálörvényből
irgalmas, nagy Megváltóm!
Dénes Ferenc

Hétköznap

– Jézussal
Nem híg romantikát,
nem múló hangulatot,
nem szalmaláng-tüzet –
de azt kérem, Uram:
hűséggel, komolyan
járhassak mindig veled.
Hétköznapokon át
és súlyos terhek alatt
lépteim úgy vezesd:
legyen fénylő jelem,
hittel vállalt jelen,
utam, sorsom: a kereszt.
Hordoztad válladon,
vállaltad vasszögeit
s a töviskoronát.
S mert ott hullott a vér
énértem, bűnösért:
követlek mindenen át.
Húsvét titkát hiszem.
A véres, durva kereszt,
tudom, nem vereség.
Ha itt időm letelt,
s magába zár a föld:
fölöttem nyílik az ég.
Hétköznapokon át
és súlyos terhek alatt
bátran helyt állni jó!
Örök életünk van,
így munkánk az Úrban
sosem hiábavaló.
Siklós József

Magvető
Szemével a jövőt nézi,
lelkével a magot hinti.
Hite remél csodás termést,
Szíve érez új teremtést.
Tudja jól, kemény az élet,
sok szép magja semmivé lett.
Bűnös világ átok nyoma
szent vetését eltaposta.
Tudja jól, hogy ember-lélek
sziklás talaj szent Igének.
Romlott szívnek gonosz vágya
Isten ügyét nem táplálja.
Tudja jól, hogy ifjak, vének
tövisek közt, bűnben élnek.
Isten szavát, ha meghallják,
megtartani nem akarják.
Tudja jól, csak néhány mag van,
mely kalászt hoz szolgálatban.
Ég felé tör szeretetben,
áldássá lesz emberekben.
Mégis szórja a szent magot,
hirdeti a bocsánatot.
Krisztustól vár bő aratást,
új életre feltámadást.
Dömötör Tibor

Jó Megváltóm
Töltsd tele tartalommal
tarsolyom,
ha utazom,
hogy meg ne éhezzek…
Hiányt ne szenvedjek!
Tedd termékennyé
vad, terméketlen
élet-talajom,
hol sok a gyom,
hogy áldás lehessek!
Kerítsd körül
kicsiny szívkertem
erős kőfallal – kegyelem-fallal,
hol élet pezsdül…,
hogy ellenség le ne tarolja!
Karod karolja!
Tégy egészen a magadévá,
értékessé, gyümölcsözővé,
hadd legyek szent kezedben áldott!
És maradjak hűséges hozzád:
KI MEGVÁLTOTT!
Dénes Ferenc

Jézussal járni
Jézussal járni völgyben, hegytetőn,
közel az éghez, virágos mezőn.
Jézussal járni régtől vágyom én,
békét, örömet lelni hű szívén.
Jézussal járni ó, milyen csodás!
Mint Ő, szeretni nem tud senki más.
Jézussal járni kiváltság nekem,
Tőle kaptam én üdvöm, életem!
Jézussal járni kegyelem, öröm,
oktat, vigyáz rám, szívből köszönöm!
Pecznyík Pál

ESTI FÉNY
Kórházi ágy. Még nyár tüzel.
Kórházi ágy. Már ősz borong.
Injekciók, vizsgálatok,
útkereső orvosi gond.
Jó kezelés, hű ápolás.
Kétség, remény … gyötrő talány.
És csend. „Tudod, most úgy vagyok,
mint az úszó, ha megpihen:
hátára dől, s egyszerűen
elfekszik a ringó vízen.
Csendesen viteti magát…
Így pihenek Isten kezén.”
A kis szobában félhomály –
s a kedves arcon esti fény.
Túrmezei Erzsébet

Mindig nevedre…
Mindig nevedre gondolok,
csendjét szívemre hangolod.
„Szeress” – könyörgöm, kérlelem,
mert Te vagy fény a színeken,
kemencében sült friss kalács,
ütőérben a dobbanás,
egy név, amelyet szív követ,
a hajnal zúgja jöttödet.
Veled lépnek a lépteim,
akár elveszett vétkeim,
cipőm nyoma homokba vész,
agyam még vissza s visszanéz,
múltam üveggé változik,
sóvárgásodról álmodik.
Benned örökké létezem,
bocsánatodra éhezem,
ruhádra lángot szór a szél,
testünk a sírban összeér:
helyettem vérző áldozat,
önként elvállalt kárhozat.
Nincs számodra elég könnyem,
sírva Neked megköszönjem
szalmaillatú házamat,
bőrödből fonott ágyamat,
válladon cipelt létemet,
értem megrogyó térdedet.
Mindig nevedre gondolok,
évezredekből átragyog:
JÉZUS.

Földváry László





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése