2016. május 22., vasárnap

Keresztény vers

Brenda Kirk

Mikor megtudtam
Mikor megtudtam, elindultam 
Messzi vidékre 
Sivatagokba 
Meredélyekre 
Tengerekre 
Hullámok közé, a mély felé 

Mikor megtudtam, épp esett 
Csöndesen 
Kitartóan 
Szemtelenül 
Megáztam 
A nappal közepét éjszaka lepte meg 

Mikor megtudtam, csak álltam 
Elsodortak 
Sodródtam 
Akartam is 
Meg nem is 
Így esett, mikor megtudtam 

Mikor megtudtam: semmire való vagyok, 
Elhittem 
Bolyongtam 
S mindig 
Jól esett 
Sosem ott lennem, ahol vagyok 

Mikor megtudtam: Te szeretsz 
Megálltam 
Sírtam 

És vágyódtam 
Ruhám forró lett 
Mikor megtudtam: Te szeretsz. 

Mikor megláttam, hogy rám nézel 
Meghaltam 
Tekinteted melegen földre terített 

Mikor megláttam, hogy jössz felém 
Hazataláltam 
Már volt hova beengedjelek 

Mikor megéreztem, hogy szeretsz 
Csak néztelek 
Néztelek 

És tudtam, hogy hazudtak nekem, 
Akiktől régebben megtudtam azt, 
Amiért elindultam 

Tőled távol 
Feléd.
 


Szappanbuborék
Amikor nem tudok lemerülni,
hanem csak lebegek a buborék felszínén,
akkor minden szivárványos. 

De semmit sem ér. 

Amikor nem tudok lemerülni Hozzád, Istenem,
akkor csak látom a magam torzképét
a szivárványos buborék-felszínen.
 


Bókay János

A HUSZONHARMADIK ZSOLTÁR  
                                     
Jóságos őrző pásztorom az Isten,
Szükségem, gondom immár semmi sincsen:
Dús rétein, mezőin megpihentet,
A nyugalom vizeihez terelget,
Lelkemet felüdíti szent nevében,
Mert az igazak ösvényére léptem.

Még akkor se rémítene az árnyék,
Ha a halál borús völgyében járnék:
Vessződ, botod védene, vigasztalna,
Rajtam gonosznak nem volna hatalma.
Asztalt terítesz, hogy melléd leüljek,
Ellenségeim láttára üdvözüljek.

A homlokomat olajjal töltöd be
És csordultig töltesz bort serlegembe
Körülölel nagy jóságod, kegyelmed,
társa maradsz örökké életemnek.
Hosszú napok,  évek támadnak, múlnak,
S én ott lakozom házában az Úrnak.
    
            ford.: Bókay János


A SZÁZADIK ZSOLTÁR       

Ujjongjatok, földi népek,
A mennyország Istenének,
Szolgáljátok vidám dallal,
Boldogsággal, diadallal.
Ő az, aki megalkotott,
Megsegített, meghallgatott. -
Mi vagyunk a kedves nyája,
Kiknek a föld a tanyája.

A kapuin menjetek be,
Hála égjen szívetekbe’,
Köszönjétek meg a kegyét,
És áldjátok dicső nevét.
Mert nagy az Ő kegyessége,
Száll nemzetről nemzetségre,
Hűséges és véghetetlen
Irgalomban, szeretetben.
  
            ford.: Bókay János

A SZÁZHUSZADOK ZSOLTÁR
                                               
Tengernyi sok gúnyt kiállottam,
Míg Istenhez kiáltottam:
„Peregnek, hazudnak a nyelvek,
Csak álnokságot kerepelnek;
Ments meg az emberek szájától,
Hogy be ne szennyezhessenek, -
Óvd meg, Uram a lelkemet!’’

Ó, ember, miért jár a nyelved,
Hazudozásával mit nyerhet?
Szavaid nyilakként sebeznek,
Halálos mérget permeteznek;
Fenyő parazsa úgy nem éget,
Mint a te bűnös, rút beszéded.
Nem félsz, hogy amit oly gazul
Másra szórtál, rád visszahull?

Jaj énnekem, az idegennek,
Akire annyi rosszat kennek,
bús lelkem itt él egymagában,
Mesek és Kedár sátorában.
Csendre születtem, békességre,
Ők harcra szomjaznak és vérre,
A békét szívből gyűlölik,
S a nyugalmamat megölik.

            ford.:Bókay János

  Charles Wesley

TUDOM, HOGY HŰ
MEGVÁLTÓM ÉL 

Tudom, hogy hű Megváltóm él
És folyton rám tekint.
Jelét mutatja, hogy szeret,
Áldást osztott megint.

Emelt fővel járok tehát:
Az üdvösség enyém.
Szabadnak érzem már magam,
Kegyelme nyúlt felém.

Hogy szent legyek, akarja Ő
- Álljak tán ellene?
Nem hat már rám e csúf világ,
Vezérel Szelleme.

Jézus, én nálad maradok,
Hitem beléd vetem...
És egykor, majd ha megjelensz,
Koronát adsz nekem.
                                   ford.: Somogy Géza





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése