2016. március 25., péntek

Meghalt, hogy nyerjünk bűnből szabadulást

Meghalt, hogy nyerjünk
bűnből szabadulást

A gyötrelemnek hegyéről
Mondjuk e fájó dalt.
E gyászos hely a Golgota,
Hol Megváltónk meghalt.

Nincs arra szó, hogy mit kellett
Ott elviselnie,
Úgy megrabolták, nem maradt
E földön semmije.

Meghalt, hogy nyerjünk általa
Bűnből szabadulást,
Megnyitva ezzel számunkra
A mennynek ajtaját.

A bűnért nem volt áldozat
Semmi és senki más,
Csak ő, az Isten báránya,
Az áldott Messiás.

Ha ő ily drágán vette meg
E nagy üdvösséget,
Kell egymást éppúgy szeretnünk,
Mint ő szeretett minket!
Balog Miklós, Baptista Gyülekezeti Énekeskönyv: 99.


Te életadó élet!

Te életadó élet, Halált törlő halál;
Ki értem elviselted A büntetést a fán!
Énértem tűrtél mindent, Bűnterhes lelkemért,
S szent véred hullt gyógyírként, Üdv s hála mindezért!
Ím nézem azt a kertet, Hol Jézus küszködött,
Hol arca verejtéket És szent vért gyöngyözött.
A hálált, mit megvívott, Én érdemeltem meg,
És mit oly bőven ontott, A vére mentett meg.
Az árulónak csókja Bús arcát égeté.
Megkötve latormódra Vad tömeg vezeté.
Majd ellenséges kézbe És a helytartóhoz
Átadták törvényszékre, Az álnok papokhoz.
Megostorozva állott, Nézd: "Íme az Ember." -
Eltűrte, szót sem szólott, Hogy sújták ököllel.
Majd szemléld a szent Bárányt A bűnhődés fáján!
Átszegzék kezét, lábát, Zord tövis homlokán.
A váltság drága műve Így véghezvitelt nyert,
Bűnterhes lelkem üdve Beteljesedést lelt.
Ő meghalt és én élek, Bár bűnös én voltam.
Ő értem kezessé lett, S így üdvhöz jutottam.
            E.V.Wobeser nyomán Szak Antal (A hit hangjai 702)



Krisztus szent keresztje

Áll a Krisztus szent keresztje
Elmúlás és rom felett,
Krisztusban beteljesedve
Látom üdvösségemet.

Bánt a sok gond, űz a bánat,
Tört remény vagy félelem?
Ő nem hágy el, biztatást ad:
Békesség van énvelem.

Boldogságnak napja süt rám,
Jóság, fény jár utamon.
A keresztfa ragyogásán
Fényesebb lesz szép napom.

Áldássá lesz ott az átok,
Megbékéltet a kereszt;
El nem múló boldogságod,
Békességed ott keresd!

Áll a Krisztus szent keresztje
Elmúlás és rom felett,
Krisztusban beteljesedve
Látom üdvösségemet.
I Bowring – Ford.: Csomasz Tóth Kálmán (BGyÉ. 253. HH. 101)

Értünk átokfára ment

Hálával áldunk, Istenünk,
Mert Fiad elküldted nekünk,
Ki mennyből földre jött közénk,
És így ma Véle élhetünk.

Elhagyta égi lakhelyét,
Élővé tette az Igét,
Hogy megismerje a világ
Annak megmentő erejét.

Bűntelen volt Ő, tiszta, szent;
De értünk átokfára ment,
Hogy ott legyőzzön bűnt, halált;
Lelkünk megváltást Benne nyert.

Hálával áldunk, Istenünk,
Mert Fiad elküldted nekünk,
Ki vére által megtisztít,
És így van örök életünk.
Nagy László (BGyÉ. 276. HH. 274)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése