2018. október 30., kedd

Napi áhítat- Új kezdete – felosztással







Új kezdete – felosztással
2018 - Áhítat, 2018. október 30. kedd , Alfonz névnap van.

Születésnap és Névnapjukat ünneplőknek sok Boldogságot kívánok!


Hét témája: Megújulás
1Kir 11,29–39
Ha Isten Lelke vezeti az életedet, semmi más nem marad benne mozdíthatatlan, csupán az, ami örök.
„Abban az időben Jeroboám elment Jeruzsálemből. Útközben találkozott a sílói Ahijjá prófétával, aki egy új köpenybe volt burkolózva. Csak ők ketten voltak a mezőn. Ahijjá megragadta a rajta levő új köpenyt, tizenkét darabra hasította, és ezt mondta Jeroboámnak: Végy magadhoz tíz darabot! Mert ezt mondta az ÚR, Izráel Istene: Íme, kiszakítom az országot Salamon kezéből, és tíz törzset neked adok. Egy törzs azonban az övé marad szolgámért, Dávidért és Jeruzsálem városáért, amelyet kiválasztottam Izráel összes törzse közül. Azért lesz ez így, mert elhagyott engem, és Astóretet, Szidón istenét, Kemóst, a móábiak istenét és Milkómot, az ammóniak istenét imádta; nem az én utaimon járt, rendelkezéseimet és törvényeimet, amelyeket én helyesnek látok, nem teljesítette úgy, ahogyan az apja, Dávid. De nem veszem ki a kezéből az egész országot. Megtartom őt fejedelemnek egész életében szolgámért, Dávidért, akit kiválasztottam, és aki megtartotta parancsolataimat és rendelkezéseimet. Fiának a kezéből veszem ki az országot, és tíz törzset neked adok. Csak egy törzset adok a fiának, hogy maradjon előttem mindenkor mécsese szolgámnak, Dávidnak Jeruzsálem városában, amelyet kiválasztottam magamnak, hogy ott legyen a nevem. Téged pedig fölemellek, és uralkodni fogsz mindenen, amit megkívánsz. Te leszel Izráel királya! És ha hallgatsz mindarra, amit parancsolok neked, ha az én utaimon jársz, és azt teszed, amit én helyesnek látok, ha megtartod rendelkezéseimet és parancsolataimat, ahogyan tette azt szolgám, Dávid, akkor veled leszek, és maradandó házat építek neked, amilyet Dávidnak építettem, és neked adom Izráelt. Így alázom meg Dávid utódait, bár nem örökre.”
Magyarázat
Ami új, nem feltétlen a semmiből érkezik az életünkbe. Lehet számunkra vadonatúj egy régi helyzet újraértelmezve, egy új nézőpont, egy új irány fölvétele is. Az ilyen helyzetekben kulcsfontosságú felismernünk, hogy a régiből mi az, amihez mindenáron ragaszkodnunk kell, és mi az, amit mindenestől új alapokra kell helyeznünk. Ahogyan Salamon idejében nem maradhatott egy kézben, a hűtlen király kezében az az ország, amit Isten maga tett a király kezébe valamikor, amikor még hűséges volt hozzá, úgy a reformáció idején sem maradhatott osztatlan Isten népe a tőle elpártolt szívű vezetők irányítása alatt. Ezzel jár az, hogy élő Istenünk van, aki reagál hozzá közelítő vagy tőle távolodó lépéseinkre. Luthernek eszébe sem jutott „kiszakítani” egy-két darabot az egyházból. De megértette és megérezte Isten Lelkének sürgetően újító, tisztító fuvallatát, és nem maradhatott tovább a rossz úton. A Lélek félresöpörte a kereszténység útjáról a sok limlomot, hogy csak az maradjon ott, ami örök: az Ige, a hit, a kegyelem, Krisztus! Fölismered még ezt a Lelket?
(Szommer Hajnalka)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése