2018. október 19., péntek

Keresztény vers – Jónással a tengeren





Jónással a tengeren


Az ördög szedett rá, hogy együtt Jónással
elszökjek Istentől, parancsát megszegjem.
Vétkezni tanultunk hűtlenség útjain
s viharba kerültünk háborgó tengeren.
„Ébredj fel, Jónás, nézd, ítélet felettünk,
Vad orkán szárnyain utólért Istenünk,
a hajó süllyedez! Ébredj már! Elveszünk!
Futásunk bűnös volt. Most mondd meg, mit teszünk?“
„Rémes, hogy kiabálsz“ – szólalt meg haraggal.
„Hajósok dolga, hogy célunkhoz vigyenek.
Nagy árat fizetünk, jogunk van elvárni,
hogy izmot feszítve viharral küzdjenek.“
„Nem úgy, én Jónásom? Hasztalan küzdenek,
mentség nincs. Bálványistenüket kérlelik.“
„Esztelen pogányok! Hát csak hadd kérleljék!“
„Jónás, én félek, ők a bűnöst keresik.
Menjünk fel közéjük, valljuk meg vétkünket,
ne kelljen másoknak elveszni miattunk,
a mi nagy Istenünk nagyobb a bálványnál,
megszüntet vihart is, könyörül mirajtunk.“
„Nem megyek közéjük! Megfertőztetnének!
Isten szent. Mi köze bálványok seregéhez?“
A hajó megroppant. Lejött a parancsnok
és felvitt magával. Szörnyű kép! Rémséges!

Jónás itt összetört. Fergeteg verdeste.
Sikoltva kérleltem: „Kiálts az Istenhez,
valld meg, hogy bűnös vagy, értem is bűnös vagy!
Könyörögj, kérjed Őt, hátha még kegyelmez.“
Megrendült mindenki Jónásnak szavától:
„Istentől futok én! Megvallom vétkemet!
Érettem dúl az ár, bűnömért szenvedtek.
Istenem, váltságul vegyed az éltemet.
Menekvés nincsen más: vessetek a vízbe,
hogy a bűnt tengernek habjai elfedjék.“
Reszkető kezekkel, félve és riadva
Jónást a hajósok tengerbe vetették.
Dühös vész elcsitult, a tenger békés már,
de szörnyű vádolás viharzik énbennem:
Jónást im elnyelték örvénylő hullámok!
Csak ő volt a bűnös? – – – És én nem?!
És én nem?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése