2018. október 21., vasárnap

Keresztény vers – GYERTYA AZ ÚR KEZÉBEN


GYERTYA  AZ ÚR KEZÉBEN  


Láttam egy gyertyát, mit égi kéz
faragatlan tartóba tett.
Szent intésre kigyúlt a fénye
s piros örömben reszketett.

A hitetlen aggódva mondta:
- Mért siet úgy, csak csendesen,
ráér majd vén korában égni...
Őt nem zavarta semmi sem.

Sokan haraglepellel fedték,
de átvilágolt győztesen.
Ködök takarták, szelek tépték,
de ő csak égett melegen.

Hogy égett, -  bűnül ezt rótták fel
(életörömben, lángolón);
amikor verték, fojtogatták
nem oltotta a fájdalom.

Irigy szemmel, bírálva mondták:
hamis a lángja, gőg a fény.
Némán égett tovább e harcban,
könnyek peregtek tűz-szemén.

Lángja halk volt, de diadalmas;
alázatában is erős.
benne mindig mosolyt láttam,
valaki mondta: Türelmi hős!

Éjjel-nappal ragyogott lángja;
égni, égni, -  csak ezt tudott!
Tartójából ki nem vehették,
Isten keze tartotta ott.

-  Életét annak ajánlotta,
Ki bűnéből utat nyitott.
S ezt fényli messzi éjszakában:
Tiszta, szabad, s boldog vagyok.

S ha fogyó élte végsőt dobban,
Nem szakad meg a drága fény.
El nem fogynak: Istenért égő
igaz szívekkel áldozók,
Oltárához gyűlnek a népek,
az Ő színében lángolók.

Ily fény szeretnék lenni én is,
míg életem oltárán van:
A szívem tűz, a lelkem lángol:
ott vágyom élni boldogan!

Láttam egy gyertyát, mit égi kéz
faragatlan tartóba tett...
-  Jelentkeztél-e munkára?
-  Megkaptad-e már helyedet?
             Stefura Erzsébet,





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése