2018. október 26., péntek

Keresztény vers – Tanítványok a hegyen


Tanítványok a hegyen

Uram,
a tanítás kissé hosszúra nyúlt...
Az emberek nemcsak lelkiekkel élnek,
néha a test is követelőzik,
a test, mely megfárad és éhes...
Köröttünk itt a tétova tömeg,
szánandó, tehetetlen emberek.
Az egyik lázad, a másik vádol,
Itt-ott felsír egy kisgyerek...
Leszáll a nap és közel már az est,
mondd, az éhesek hová menjenek?
- Uram, ne nézz ránk, szegények vagyunk,
Túl kevés az, amit mi adhatunk!
Ami nékünk van, mi az ennyinek?
Mondd, mi tegyünk az éhezőkkel?

Az Úr szelíd mosollyal így felel:
Hozzátok ide, adjátok nekem,
azt a keveset tegyétek elém!
Az én Atyámnak nem a földi a mérték,
az a kevés az én kezemben: érték!
Adjátok bizalommal át nekem,
s vele az egész életet!
Ne fájjon néktek, ha széttördelem,
ne fájjon néktek a megtöretés!
Hisz így lesz megsokasítva a kevés!
Mert csodaképpen úgy adom eléd,
hogy a „kevésből” lesz majd az „elég”.
Ma: én magam cselekszem bennetek,
Ma rátok bízom én az ezreket,
Adjatok nékik eledelt!
Oláh Lajosné 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése