2018. szeptember 20., csütörtök

Evangéliumi beszélő könyv -5


A tükörteremben 

Egyetlen embernek sem lehetetlen az arcát tükör nélkül meglátni, kivéve a magamét. Éppen így van a lelki arcommal is. "Ismerd meg magadat" - ez a legnehezebb, bár a legfontosabb is, ezt már a görög bölcselő is jól tudta. Mások lelki arcát, bűneiket, hibáikat valamennyire meg tudom látni. A magamét nem. Másokon elcsodálkozom: hogyan nem veszi észre a hibáit! Mások ugyanakkor rajtam csodálkoznak... 
Pedig nincs mit csodálkozni ezen. Tükör nélkül lehetetlen a megismerés. Szellemi tükör csak egy van: Isten törvénye, Isten Igéje. Aki ebben nem keresi meg a saját arcát, az úgy jár, mint az a beteg, akinek csak halálakor derül ki a betegsége. Ezért nem gyógyulhatott meg.
A testi gyógyulás első feltétele: a baj felismerése. Ugyanígy a szellemi gyógyulásé is. Bele kell néznem a Szentírásba, szemben állva vele, hogy a magam arcát lássam, ne a másokét; s ez mindig az én bűnömet mutatja. És egyszerre csak a "tűkörteremben" találom magam, amint Isten lát. Minden törvény ellen vétettem, a törvényeket összefoglaló nagy szeretetparancsolat ellen is.
Halálos a bajom! - És ekkor Isten már fel is emeli szemeimet az orvosra. "Én vagyok az Úr, a te gyógyítód!" Krisztus vére eltörli a bűnt, és kigyógyítja belőle azt, aki leteszi kezébe az életét. Új életet ad neki. 
"Mert az Isten beszéde élő és ható, és élesebb minden kétélű fegyvernél, és szétválasztja a lelket a szellemtől..., és megítéli a szív gondolatait és szándékait" (Zsid 4,12).





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése