2018. szeptember 29., szombat

Keresztény vers- Emlékezés


Emlékezés

Uram, ha meg nem lellek téged,
még ifjú évek hajnalán,
éltem gondok, keserűségek
félelmek lánca lesz csupán.

De így a földi vak borúba
Ég fényét  küldötted nekem
s láttam kezed ezerszer újra
segítni hűn, kegyelmesen.

Erő s Isten ha nem lett volna :
én, gyönge, hogy szabadulok?
A földre verve, megtaposva
meg tán sohasem gyógyulok!

De nem, kezed lenyúlt én értem,
és minden fáradság, veszély
sasszárnyakat ragasztott nekem,
könnyen repültem ég felé...

S most, hogy látom öreg szemekkel
két hű kezed hogy hordozott:
égharmatjával, szent Igével
jó s rossz napon megitatott:

Tudom, ha eljő is halálom,
fénylő hazába felvezet...
Szelíd elalvás... édes álom
paradicsomba ébredek.
     Csia Lajos



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése