2018. szeptember 22., szombat

Evangéliumi beszélő könyv – Egyetlen magyarázat


  Egyetlen magyarázat 

"Ha az Isten olyan hatalmas és erős, miért nem büntet meg bűneimért?" Ezt egy férfi kérdezte tőlem. Hangjából kiérződött, hogy igen lebecsüli Isten erejét, mert Ő elnéző és hosszútűrő. Az Ige kérdésével feleltem: "Avagy megveted az Ő jóságának, elnézésének és hosszútűrésének gazdagságát, és nem tudod, hogy az Isten jósága téged megtérésre indít?" (Róm 2,4).
Isten nem akarja a bűnös halálát, megbüntetését, mert ennél sokkal jobbról gondoskodott felőle: szabadulást szerzett Krisztusban. A bűnös helyett megbüntette a Szentet: Krisztus meghalt a mi bűneinkért... Ő azért vár a megbüntetéseddel, mert várja megtérésedet. 
"Nem tudom elhinni, hogy Isten annyi bűnt megbocsátana, amennyit én elkövettem" - mondta sírva egy öregedő férfi, - "Isten nem nézheti el nekem, hogy törvényét annyi esztendőn keresztül megszegtem". De Ő mégis megbocsátja, mert Krisztus értünk meghalt, mert Krisztus lett engesztelő áldozat a mi bűneinkért. Isten végtelen kegyelmének egyetlen magyarázata van: Krisztus meghalt!
"Nem oly főpapunk van, aki nem tudna megindulni gyarlóságainkon, hanem aki megkísértetett mindenben hozzánk hasonlóan, kivéve a bűnt. Járuljunk azért bizalommal a kegyelem királyi székéhez, hogy irgalmasságot nyerjünk és kegyelmet találjunk alkalmas időben való segítségül" (Zsid 4,15-16).




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése