2018. szeptember 27., csütörtök

Napi áhítat- Rablók barlangja










Rablók barlangja

2018 - Áhítat, 2018. szeptember 27. csütörtök ,  Adalbert névnap van .

Születésnap és Névnapjukat ünneplőknek sok Boldogságot kívánok!


Hét témája: A nyolcadik parancsolat
Jer 7,8–15

A legszomorúbbak egyike, ami történhet egy gyülekezettel, ha a vagyon válik fokmérővé.
„Ti hazug szavakban bíztok, amelyek semmit sem érnek. Loptok, öltök, paráználkodtok, hamisan esküsztök, Baalnak tömjéneztek, és más isteneket követtek, akiket nem ismertek.Azután idejöttök, és megálltok előttem ebben a házban, amelyet rólam neveztek el, és ezt mondjátok: Megszabadultunk! De azután ugyanazokat az utálatos dolgokat követitek el. Hát rablók barlangjának nézitek ezt a házat, amelyet rólam neveztek el? Majd én is annak nézem! – így szól az ÚR. Menjetek csak el szent helyemre, Sílóba, ahol először lakott az én nevem, és lássátok meg, hogyan bántam vele, népemnek, Izráelnek a gonoszsága miatt! Most pedig, mivel ilyen dolgokat követtetek el – így szól az ÚR –, bár én intettelek benneteket, idejében intettelek, de ti nem hallgattatok rám, szóltam nektek, de nem válaszoltatok, azért úgy bánok ezzel a házzal, amelyet rólam neveztek el, amelyben bizakodtok, és ezzel a szent hellyel, amelyet nektek és őseiteknek adtam, ahogyan Sílóval bántam. És elvetlek benneteket színem elől, ahogyan elvetettem testvéreiteket, Efraimnak minden leszármazottját.”
Magyarázat
Az anyagiakhoz való viszonyulás zaklatottá teszi a lelket. Harácsolók és fösvények, pénzért törtetők és örök elégedetlenkedők is vágyják, keresik lelkük megnyugvását. Az időnként a feleslegből odavetett alamizsna és adomány nem több, mint a belső békéjük megvásárlására tett próbálkozás.
Fájdalmasan őszinték a jeremiási szavak. Nem engedik, hogy bárki is hamis önigazolással mentegesse magát. A hazugság, a rablás, a paráznaság, a bálványimádás nem nemesbül meg az adományoktól, a bűnbocsánat, az engesztelés nem vásárolható meg pénzen.
Istennek soha nem az volt az érték, hogy ki mennyit adott a templomi perselybe. Ma sem az a legfontosabb, hogy ki mekkora összeggel támogatja a gyülekezeti missziót. Az a közösség, ahol a tagok adakozásának a mértéke a hit, az odaszánás fokmérőjévé válik, ma sem több rablók barlangjánál.
Emlékezz az özvegyasszonyra (Lk 21,1–4), akiről Jézus azt mondta, mindenkinél többet adott. Pedig csak két fillért dobott a perselybe, mások gazdag áldozati ajándékai mellé. Ám abban benne volt mindene. Nem csupán minden vagyona, hanem Isten iránti szeretete, hálája, odaadása...
Mivel van tele a lelked, amikor Istennek adsz? Adsz vagy vásárolsz?
(Hajnal Zoltán)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése