2018. augusztus 22., szerda

Keresztény vers- Szeretni az Urat


Szeretni az Urat 

Ha szeretet nincsen bennem, semmi vagyok!
A szeretet Krisztus parancsa, én szeretni akarok!
Szeretni, de hogyan, és kit?
Szeretni Istent, felebarátot, mindenkit!

Csak úgy szerethetem Istent, akit nem látok,
Ha szeretem azt, kit saját képmására alkotott, a felebarátot,
Szentimentalizmus nélküli szeretettel,
Tudatos döntéssel, elszánt akarattal, és minden erőmmel.

Nem keresem annak a szerethetőségét,
Nem keresek benne mást, csak Isten teremtményét.
A szeretet nem szép szó, nem poézis,
Hanem mindenkinek feladott tézis,

Amire válaszolni kell, meg kell oldani,
A szeretetet nem elég csak hangoztatni.
Meg kell állni a beteg ágya mellett,
Irgalmasságot gyakorolni, ami nem könnyen megy.

Ehhez kell az akaraterő, az elme,
Hogy közben Istenre irányuljon az ember figyelme.
Lehet szép szavakat hangoztatni,
De Isten bennünket egymás által akar szeretni,

Nem érzéki, szentimentális szeretettel,
Hanem jóindulattal, segítőkészséggel.
Az Ő szeretete Krisztusban lett nyilvánvaló,
És ez kötelessége annak, aki Krisztushordozó.

Keresztyénnek lenni nem annyiból áll,
Hogy gyarapítjuk egy keresztyén gyülekezet taglétszámát.
Hanem abból, hogy tesszük Krisztus parancsát,
Mert ez által tudjuk dicsőíteni az Atyát!

Hogy lehet szeretni az ellenséget?
Úgy, hogy mást diktálnak az érzések?
A szeretet nem csak érzelmi megnyilvánulás,
Hanem Istenhez és emberekhez való helyes viszonyulás.

A szeretet önfegyelem és akarat!
Másként nem mondhatom, hogy szeretem az Urat,
Ha nem szeretem azt, akit látok,
Az ellenséges és elszenvedni való felebarátot.

Szeresd a te Uradat, Istenedet,
Ez a legfőbb parancsolat mindenek felett.
Ehhez háttérbe kell szorítsam magamat,
Mert felebarátomon keresztül szerethetem az Urat.
V.Z., 2010.12.02.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése