2018. augusztus 18., szombat

Keresztény történet- A vetés és aratás törvénye


A vetés és aratás törvénye
Hogyan vethetünk áldással?
Úgy, hogy már a vetés kezdetén rábízzuk magunkat az Úrra. Kérjük a segítségét, az Ő Szent Szellemének
vezetését. Neki ajánljuk állandóan, amit teszünk szavakban és cselekedetekben. Ha azt, amit
tennünk kell, az Úr Jézus nevében tesszük, akkor már a vetésünk áldásban történik. Egyedül ez veszi el
a félelmünket, egyedül ez adja meg azt, hogy mint mennyei Atyánk gyermekei, mint az Úr Jézus szolgái,
munkánkat vidáman, csüggedés nélkül és bátran tegyük. Minden új évben vetnünk kell. Ezt imádkozva
akarjuk tenni, Urunk Jézusra feltekintve, neki ajánlva munkánkat, hogy Ő megáldja.

Hogyan arathatunk áldással?

Ilyenkor könnyen gondolunk az aratás hozamára, sokaknak ezt jelenti áldással aratni. Szeretnék,
hogy sikerük legyen és nyereségük, hogy meggazdagodjanak. Ez nem teljesen lehetetlen, ahogy Jákób
élete is mutatja. Albert Ankernek van egy festménye az aratásról. Meghajolt hátakat festett, mert aratni
nem lehet munka és fáradozás nélkül. Az életben sem megy ez munka nélkül, és Isten országában sem.
Néha olyan erősen kell bevetni magunkat, hogy az ember saját erejét teljesen elhasználja.
Aratáskor nemcsak arra gondolunk, hogy mennyi volt a fáradozás, hanem az örömre is. Hazahozzuk
a termést, és az megtölti a raktárakat. De ha valaki fizetést kap, az is aratás, amelyet megelőzött a
megerőltető munka és gond.
Az aratás szó használata azonban még sokkal tágabb értelemben is előfordul. Szoktunk beszélni egy
élet vetéséről és aratásáról, valamint cselekedeteink aratásáról. Pál apostol a Galatákhoz írt levélben
ilyen értelemben beszél vetésről és aratásról. Megmutatja, hogy az aratás nemcsak követi a vetést, hanem
annak következménye is. Amilyen a vetés, olyan az aratás. Ez olyan igazság, amelyet az élet igazol.
Egy álnok, bántó szó, csak úgy könnyen odavetve, a szívet érve megnő, és gonosz gyümölcsöt terem.
„Hiszen amit vet az ember, azt fogja aratni is: mert aki a testének vet, az a testből arat majd pusztulást; aki
pedig a Szellemnek vet, a Szellemből fog aratni örök életet. A jó cselekvésében pedig ne fáradjunk el, mert a
maga idejében aratunk majd, ha meg nem lankadunk” (Gal 6,7-9).
Sokan megkérdezik életük bizonyos nehézségeiben: „Mivel érdemeltem ki ezt a sorscsapást?” Igazán
nem tudod? Nem a vetés és aratás törvénye érvényesül ebben az esetben is? Többször, még ha kellemetlen
is, le kell aratnunk, amit egyszer, többnyire önkéntelenül vetettünk. Megijedünk ettől a kemény
törvénytől, amelyet Pál apostol a vetéssel és aratással megmutat? Azonban már az Úr Jézus is utal erre,
amikor arra a nagy napra irányítja a figyelmünket, amikor az aratás lesz. A polyva tűzbe vettetik, de a
búza a magtárba kerül: „… kezében szórólapát lesz, és megtisztítja szérűjét: a gabonát csűrébe takarítja,
a polyvát pedig megégeti olthatatlan tűzzel” (Lk 3,17). János úgy látja a világbírót, hogy a
sarlót a kezébe veszi, hogy arasson (Jel 14,14).
Az új esztendő napjai figyelmeztetni fognak bennünket, hogy egyszer eljön az
aratás, amikor nem mi megyünk az élet szántóföldjén, hogy a termést hazavigyük,
hanem valaki más. A mi Urunk, Jézus bejárja a szántóföldet, és
keresi életünk gyümölcsét. Jó nekünk, ha jót vetettünk, és Ő gyümölcsöt
talál, és arathat.
Hogyan lehet a régi kereszt
tanítását a gyakorlatba átültetni?
Egészen egyszerűen: az embernek
meg kell bánnia a bűneit,
és hinnie kell Jézus Krisztusban.
Nem szabad semmit sem elrejtenie,
sem mentegetnie. Miután
ezt megtette, tekintsen fel gyermeki bizalommal a feltámadott
Üdvözítőre. Tőle jön az élet, az
újonnan születés, a megtisztítás
és az erő. A kereszt, amely
Jézus földi életének véget vetett,
a bűnössel is végez; és az az erő,
amely Krisztust feltámasztotta
a halálból, őt is új életre kelti
Krisztussal.
Hirdessük tehát a régi keresztet,
és a megalkuvás nélküli keresztyén
élettel új erőt fogunk
megtapasztalni!
G. Z.
Forrás: Vetés és Aratás



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése