2016. április 17., vasárnap

Keresztény versek

A LEGNAGYOBB CSALÁD

Ismertem egy kínzott embert.
Árva volt szegény.
Evezőjét vesztett bárka
a lét tengerén.

Édesanya nem ölelte,
Nem féltette őt.
Apai szív nem sugárzott
Szívébe erőt.

Űzött vadként kóborolt, mint
Egy halálra szánt,
Míg egy csöndes estelen egy
Ház előtt megállt.

Apró otthon ablakából
Ének hangja szólt,
Megragadta ott az úton
Búsan baktatót.

Majd behívta és bevonta.
Félve engedett.
Ige mellett volt együtt egy
Kis gyülekezet.

Fájó szívét megragadta
Isten szent szava.
Üdvösségben részesült ott
Akkor éjszaka.

És ki addig hontalan volt,
Otthonra talált.
Anyja helyett anyát kapott,
Testvért és apát.

Mert család az Úrnak népe,
Szent és drága nép:
Földre szállott szép mennyország,
Üdvös menedék!
         Gerzsenyi Sándor



SZERETNÉK ÉNEKELNI NÉKED 
                                      
Szeretnék énekelni Néked,
Uram, nyisd meg ajkamat,
hogy szent legyen mindig az ének,
amely szívemből felfakad.

Hadd zengjem, el, hogy százszor áldott
keresztednél ki megpihen,
hadd zengjem el, hogy megtalált ott
s békére lelt az én szívem.

Szeretném énekelni másnak
hogy Néked énekelni jó,
hogy életünk bús lázadás csak,
míg el nem ér az égi Szó.

Azt zengeni, a Szót a Szódat,
mely életet adott nekem!
Szeretnék énekelni Rólad
halálig engedelmesen.

Szeretnék énekelni Néked
folyton, ameddig itt leszek,
szeretnék hangot adni, szépet,
mikor lelkemhez ér Kezed.
                            Füle Lajos


NEM ÉNEKELTEM 

Múlik az óra, közeleg az éjjel.
Nincs készen semmi; minden szerteszéjjel.
A késő munka fáj; nyomja a lelkem
a bűntudat, hogy ma sem énekeltem.

S így jön el, tudom, az utolsó este!
A Halál ott áll ajtóm előtt lesbe.
A munkát roskadt vállal
földre ejtem, nem énekeltem!
        Vajas Klára

JÉZUS KRISZTUS KÖZELSÉGE

Boldog remény, visszatérsz majd,
nem hagysz árván idelent,
hamarosan új éneket
zeng majd ajkunk odafent.
Szívünk tiszta kívánsága
lesz életünk boldogsága!

Ott már nem lesz nyomorúság,
nem lesz sírás, fájdalom.
Krisztus áldott közelsége
a legdrágább nyugalom!
A szívekben boldogság:
az Örökkévalóság!

Imádattal énekel majd
Isten minden gyermeke:
Krisztus vérén megváltott nép:
hívők boldog serege.
Ennél nagyobb öröm nincs:
amit Ő ad, drága kincs!
        franciából


„Ó NE MENJ ELŐLEM, JÉZUS’’  
                                       
Melodráma Fanny Crosby vak énekköltő emlékére

Akit a bűnei üldöznek,
fáradt, csalódott, én vagyok;
agyonhajszoltan, meggyötörten
a bűneim elől futok.
A pihenőhely mindig messzebb,
és szűkül a látóhatár,
saját erőmből el nem érem,
barátaimat bármint kérem,
kiáltozásom, könyörgésem
pusztába hulló szó csupán...
Nincs is segítség, nincs talán...

De eljöttem az Ige mellé,
egy Moody-utód prédikál,
s e meghitt, szép gyülekezetben
egy ének úgy szívem talál.
„Jézus, Jézus, kiáltok hozzád,
nekem is add kegyelmedet!”
Imádságom lett ez az ének,
a terem is beleremeg.
Kisgyermek, ifjú, feleség, férj
együttes imádsága ez;
nemcsak másnak, nekem is, Jézus,
nekem is add kegyelmedet!

A megváltott nép közös kincse,
ajándéka lett mindenütt
ez az ének, - Grönlandon zendül,
s a Tűzföldre is jön velünk.
Nincs korlát, szárnyal szabad hangon,
minden nyelv vallja: Jézusunk
Úr, az Atya akaratára,
Ki által hozzá eljutunk...
Crosby Fanny legnépszerűbb és
legszebb éneke ez marad,
add tovább, testvér, te is, buzgón,
az Úr neked kegyelmet ad.
        Kárász Izabella


NÉKED ÉNEKLEK 

Terólad zengek,
Néked éneklek,
Hozzád repüljön
Dala szívemnek.

Mert szereteted
Mindig csak éltet
Nem lehet soha
Feledni Téged! -

Te voltál mindig
És Te is maradsz
Uram, Királyom
Itt a Nap alatt!

Nem tudok másra
Én gondolni ma,
Jóságos szíved
Bennem az ima.

Hallgasd meg esdő
Gyenge fohászom:
Áldassál mindig
Uram, Királyom!

Mások talán még
Szebben beszélnek,
Az én lelkemből
Ennyi az ének!

Az én lelkemből
Ennyi az ének -
Ezzel szeretlek -
Ezzel dicsérlek...
        Kárász Izabella

ÉNEKELJETEK AZ ÚRNAK!

Énekeljetek az Úrnak
új éneket népei!
Csodálatosak és dicsők
Istenünknek tettei.
Jobbja nagy segedelem,
Szent keze jó védelem.

Nyilvánvalóvá lett az Úr
szabadító ereje,
Mindennemű szükségünkben
megsegítő nagy neve.
Igazságát ismerik
népei, és tisztelik.

Kegyelméről emlékezik
nem feledi hűségét,
Izráelnek háza Tőle
várja szent örökségét.
Szabadítását látva,
mind e világ imádja.

Vígan énekelj az Úrnak
Te egész föld, szerteszét!
Harsogjátok örvendezve
végtelen szeretetét.
Énekelve zengjetek:
tisztességet tegyetek!

Zengedezzetek az Úrnak
lágydallamú hárfával,
dicsőítsétek az Urat
énekesek karával.
énekeljetek neki:
ti megváltott népei!

Harsanjon meg trombitátok,
kürtnek szava zendüljön.
Ajkatokon dícséret és
hálaadás csendüljön.
Királysága sohasem
gyengül, és nem múlik el.

A tengerek is zúgjanak,
és lakói ezt mondják:
dicső az Úr mindörökké!
Hullám, hab is suttogják.
Hirdessétek, emberek:
Isten örök szeretet.

Folyóvizek tapsoljatok,
örvendjenek a hegyek:
mert eljön az Úr, a király,
s ítéli a népeket.
Méltányos lesz és igaz:
dicsőség, az Úr igaz!

Énekeljetek az Úrnak
Új éneket kedvesen,
Vígasságtevő szerszámmal
Kísérjétek lelkesen!

        Haraszti Sándor


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése