2015. november 18., szerda

Keresztény Versek

Gyökerek

Égbenyúló, ezüstszürke törzsek:
bükk-orgonasípok.
Szálegyenest a magasba törnek.
De most egyiküknek az útszélen
koronája helyett
vízmosta, izmos gyökereit nézem.
Tárul a fák földberejtett titka.
Hiszen a gyökerek
szívják az életerőt ágaikba.
Megfogódznak a talajban mélyen,
s ha zúg a zivatar,
tartják a fát szálfadöntő szélben.
Ezüsttörzsű, szép bükkóriások,
mennyi gyökeretek
lehet mélyen, ahova nem látok!
Gyökeretek arról vallat engem,
mennyi rejtett gyökér
fogódzkodik Krisztusba életemben,
hogy viharokban is erősen álljak,
ki ne száradjak,
életnedvet, új erőt találjak.
Gyökerek, mások szeme elől mélyen
elrejtett gyökerek,
növekedtek-e a nyár csendjében?
Áradhat-e győzelmesen bennem
Krisztusom ereje,
hogy a csendben új gyümölcs teremjen?
Új gyümölcs, mit maga Krisztus érlel!
Segítsen ez a csend
Őt ölelni egyre több gyökérrel!
Túrmezei Erzsébet

Dicséret

Meghódolok Uram, előtted.
Hatalmad látom, ismerem.
Neked köszönhetem, hogy lettem:
te vagy teremto Istenem.
Neked köszönhetem, hogy élek,
s ezer halálos buktatón
nem vesztem el, – hiszen Te voltál
megtartóm és oltalmazóm.
S mert az ördög zsákmánya lettem,
és veszni tért az életem,
– hogy megszerezd –, a véred árán
Megváltóm is lettél nekem.
Áldásodat meg nem becsültem,
eltaszítottam kezedet,
Te türelmesen csak megáldasz,
mert Jóság vagy és Szeretet.
Vigasztalás az is, ha (méltán)
meg-megdorgálsz, s ha néha versz,
mert biztat a hit: gyermekednek
tekintesz, s mint Atyám, nevelsz.
S ha majd az életem kialszik,
nem zár pokol, se sírhalom,
Tenálad vár az üdv, az élet,
mert Irgalom vagy, Irgalom.

Bódás János




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése