2018. július 31., kedd

Napi áhítat- Én vagyok a világ világossága





Én vagyok a világ világossága

2018 - Áhítat, 2018. július 31. kedd, Oszkár névnap van.

Névnapjukat ünneplőknek sok Boldogságot kívánok!

Hét témája: Én vagyok...
Jn 8,12–20

Jézus Krisztus nélkül vakság és sötétség van, de a mennyei fény lelki látóvá tesz.
Jézus ismét megszólalt, és ezt mondta nekik: Én vagyok a világ világossága: aki engem követ, nem jár sötétségben, hanem övé lesz az élet világossága. A farizeusok ekkor ezt mondták neki: Te önmagadról teszel bizonyságot: a te bizonyságtételed nem igaz. Jézus így válaszolt nekik: Még ha én önmagamról teszek is bizonyságot, akkor is igaz a bizonyságtételem, mert tudom, honnan jöttem és hová megyek, ti azonban nem tudjátok, honnan jövök, vagy hová megyek. Ti test szerint ítéltek, én nem ítélkezem senki felett. De még ha ítélkezem is, igaz az én ítéletem, mert nem egyedül vagyok, hanem én és az Atya, aki elküldött engem. A ti törvényetekben is meg van írva, hogy két ember tanúságtétele igaz. Én önmagamról teszek bizonyságot, és bizonyságot tesz rólam az Atya is, aki elküldött engem. Erre megkérdezték tőle: Hol van a te Atyád? Jézus így válaszolt: Sem engem nem ismertek, sem az én Atyámat: ha engem ismernétek, Atyámat is ismernétek.
Mindezeket a kincstárnál mondta Jézus, amikor tanított a templomban, és senki sem fogta el, mert még nem jött el az ő órája.”
Magyarázat
A világosság nem csupán az ember gondolkodásának racionalitására utal, hanem a jóságot is benne tudták a régiek. Nem szabadna felednünk, hogy a Szentlélek Jézus Lelke és az igazság lelke. Mai szóval a tárgyilagosság Lelke. Ez nem az illúzióé, nem a hízelgésé, nem a csábításé, hanem csupán az igazságé.
Amikor a világ világossága bevilágít egy ember szívébe, ő azonnal olyannak látja magát, amilyen. Ezért van, hogy a megtérők összeomlanak. Hiszen reálisan látják azt is, amit korábban nem akartak: a bűneiket. A Megváltó joga és titka, hogy hogyan támaszt világosságot egy ember szívében. Az Úr Jézus szerint a Lélek megfeddi a világot bűn, igazság és ítélet tekintetében (Jn 16,7–11). Megmutatja a csábító sátán ravaszságát, de egyben rámutat Jézusra is mint szabadítóra. Ekkor ez a világosság egyenlő Isten jóságával is, mert befedezi az embert. Innen a megtérő semmi máshoz nem hasonlítható tiszta öröme.
Csak csodálni tudom azokat, akik megmaradnak ebben a világosságban folyamatosan életük végéig. Megtéveszthetetlenné válnak. Nem korrumpálhatók hízelgéssel, és nem lehet őket megfélemlíteni semmivel. Állhatatosságuk titka nem bennük, hanem a világ világosságában van.
(Hegyi András)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése