2018. július 30., hétfő

Keresztény vers- Jézus elítélése


Jézus elítélése

Ha csak egyedül volnék a világon,

És az Isten elküldené egyszülött Fiát,
Hogy megfeszítsék értem
S, hogy engem megváltson:
Vajon ki ítélné, ki vádolná, ki ostorozná, 
Keresztre értem ki erőszakolná...?

Egy percig sem kétlem - az én volnék. 

Biztos állítom: mindent mesterien végeznék.
Ha Júdásra volna szükség, vagy arcát leköpdösni 
Nézzetek énrám!
Ha római helytartó szerepét bíznák rám, 
Aki kihallgatná,
Vagy a katonáét, aki megvetné, s gúnyolná, ­
Itt vagyok én!
Én mindezt nem utálnám...

Tanítványt kerestek, 

Aki elárulná?
Ne keressetek, itt vagyok! Csinálnám... 
De ha tanítványt kerestek,
Aki szeretné...? 
Óh, legszomorúbb
S legérthetetlenebb titok! 
Tudjátok meg hát:
A szerető tanítvány is én lennék!


Julien Green




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése