2018. július 23., hétfő

Keresztény vers- Bocsásd meg


Bocsásd meg


Bocsásd meg énnekem, Uram, 

Hogy jobban szerettem nálad 
A meggyet, a mézet, a hársfavirágot, 
Felhők mesekönyvét, 
Apró gyerekek gügyögését, 
Fiúk-lányok mosolya lobbanását, 
Férfiak írott homlokát, 
Kezed játéka műveit.


Bocsásd meg énnekem, Uram, 

Hogy szorgosabban látogattam 
A Sixtusi Máriát a názáretinél, 
Hogy Tamásnál, Teréznél 
Szomjasabban lestem az öreg Aranyt, 
Berzsenyi mennydörgését 
Meg Hamlet töprengéseit, 
Hogy a zsoltár orgonaszavát is 
Boldog voltam, ha átlophattam 
Paraszt magyar szó furulya-dalára, 
S hogy könnyeket pillámra nem a mea culpa
Hanem a rutafa nótája szűrt 
Meg a vizetárasztó tavaszi szél.


De mondd meg, Uram: 

Behúnyhattam-e szemem előlük, 
Mikor belőlük Te néztél reám? 
Bedughattam-e szavukra fülem, 
Amikor Te búgtál bennük 
Kimondhatatlan sóhajtásokkal? 
Nem mindegy-e az óceánnak, 
Hogy kádba merik-e vizét, 
Vagy metszett billikomba, 
Vagy akár egy horpadt gyűszűcskébe is?


Emlékszel, Uram? a háborúban 

Egy rossz talpas pohárból osztogattam 
A hallgatag népfölkelőknek testedet, 
És eltöltötted őket Tenmagaddal!


Engem is eltöltöttél számtalanszor 

Csodálatos poharaidból, 
Millió poharaidból, 
S az oltárnál a Szent Kehely előtt 
Úgy térdelek, mint hétpapos misén 
A füstölő diákonus: 
Szolgál, térdel és lóbálja a tömjént, 
De a Testet és a Vért már órákkal előbb 
Magához vette egy csendes misén.


Ó Istenem, ha az én árva bodza-sípom 

Egy századrészét el tudná fütyülni annak, 
Amit te mondtál énnekem magadról 
Egy parasztdal egyetlenegy sorában!

Sík Sándor



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése