2016. május 1., vasárnap

Anyáknapi versek

KINCSKERESŐ  

Véleményt kikérni
anyám elé álltam.
Vasat gyűjtenek most
minden iskolában;
bátyám bélyeget gyűjt,
barátom lepkét,
adjon már tanácsot,
hogy én mit gyűjthetnék.

„Megmondom’’ - szólt anyám.
Majd a Bibliáját
a kezébe vette,
„a Máté 6:20-ban
választ találsz benne.
Olvasd csak...’’ S a könyvet
máris kinyitotta,
szavaimat várta,
mikor jutok oda.

Olvastam... s már tudom,
hogy gyűjtésre nekem
anyám által kincset
ajánl hű Mesterem.
Rozsda meg nem marja,
tolvaj el nem viszi,
örökre boldog az,
ki hiszi s megteszi.

Én hiszem, megteszem,
de kevés az erőm,
s mert még kicsiny vagyok,
az Úr a segítőm.
  D. Tímár Klára

EGY ÉDESANYA AZ ORVOSNÁL

Az asszony kánaáni.
Szidónból  érkezett.
Jézus után kiáltoz.
A kislánya beteg.

A gonosz lélek gyötri
A szenvedő leányt...
- El sem tudom képzelni,
Uram, hogy meg ne szánd...

A tanítványok durván
Rászólnak: Menj tovább!
Méltatlanul ne zaklasd
A zsidók Krisztusát!

De az asszony nem hátrál.
Jézus elé borul:
Hitét próbára tenni
Így szól hozzá az Úr:

Miként vehetném én el
A fiak kenyerét,
Hogy azt ebeknek szórjam?
- Majd az asszonyra néz.

A kánaáni nőben
Fellángol a remény.
A gyermekéért harcol.
Szemében tiszta fény.

Úgy van, Uram! de lásd csak,
Az eb sem éhezik,
Hisz földre hull a morzsa,
A gazda míg eszik.

Elámul Üdvözítőnk.
Meghatja őt e hit.
Gonoszt verő hatalma
Győzelmesen segít.

Az asszony útnak indul.
Fény villan homlokán,
Mert abba az órában
Meggyógyult a leány.

De nem méltóság díja
E megrázó csoda...
- A hit hatalma győzött,
s az élet Krisztusa!
  Gerzsenyi Sándor

ANYÁM IMÁJA    


Sok vad vihar vonult el már fölöttem.
Mindből kivezetett az Úr. Nem értem,
hogy? s miért? De jól tudom, hogy közben
  Anyám imádkozik.

Kifente nyelvtőrét sok ellenségem,
hogy belémdöfje. Most megszégyenülten
vonulnak félre. Nem tudják, hogy értem
  Anyám imádkozik.

Hányszor hevertem Illés-keserűen
a kétség fenyőlombja csalfa hűsén!
Most mégis ujjongok. De otthon csöndben
  Anyám imádkozik.

Az élet útja nem mindig derűs. Én
gyakran jártam az árnyak sűrű mélyét.
Hogy mégis fényben élek? Csöndben? Békén?
  Anyám imádkozik.

Jöhet - míg élek - bármi, én a félést
Nem ismerem. Megyek előre bátran.
Legyőzöm lelkem minden ellenségét...
  Anyám imádkozik.
  Gerzsenyi Sándor
ÉJSZAKA  

Csend van. Csend, mély.
Sötét az éj.
Minden
pihen.

Én virrasztok,
mert a gondok
súlya
nyomja

a lelkemet.
Szívemm remeg.
Fiam
beteg.

Csend van. Csend, mély.
,,Ne félj! Ne félj!"
- Rezdül
belül.

Lassan virrad.
,,Bízd rám magad -
és a
fiad!
     Almási Mihályné (A szolgálat útján, 11. old.)

ANYÁM    


Ajándékul adott téged az Isten,
Ahogy földnek adta a napot;
Aranynál is drágább vagy nékem,
Az Úrnak érted hálát adok.

Nyári tűzben vagy a fagyos télben,
Nyomodban mindig virág fakad:
Nyugalmat találok közeledben,
Nyereség nekem minden szavad.

Áldom Istent érted éjjel-nappal,
Áldozatod nem felejtem el;
Átadom most e pár virágszállal,
Átadom, mit szó sem mondhat el.

Messze sodorhat tőled az élet,
Mégis mindig gondolok reád;
Magammal hordom szent örökséged,
Megőrizem arcod mosolyát.
            Gerzsenyi László

HÁLAADÁS 

Köszönöm Istenem az édesanyámat!
Amíg ő véd engem nem ér semmi bánat!
Körülvesz virrasztó áldó szeretettel,
Értem éjjel-nappal dolgozni nem restell.
Áldott teste, lelke csak érettem fárad,
Köszönöm, Istenem az édesanyámat.

Köszönöm a lelkét, melyből reggel, este
imádság száll Hozzád, gyermekéért esdve,
Köszönöm a szívét, mely csak értem dobban
itt e földön senki sem szerethet jobban! -
Köszönöm a szemét, melyből jóság árad,
Istenem, köszönöm az édesanyámat.

Te tudod, Istenem - milyen sok az árva,
Aki oltalmadat, vigaszodat várja.
Leborulva kérlek: gondod legyen rájuk,
Hiszen szegényeknek nincsen édesanyjuk!
Vigasztald meg őket áldó kegyelmeddel,
Nagy-nagy bánatukat takard el, temesd el!

Áldd meg édesanyám járását-kelését,
Áldd meg könnyhullását, áldd meg szenvedését!
Áldd meg imádságát, melyben el nem fárad,
Áldd meg két kezeddel az Édesanyámat!

Halld meg jó Istenem, legbuzgóbb imámat:
Köszönöm, köszönöm az édesanyámat








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése