2015. október 24., szombat

Keresztény Versek

Dicséret


Meghódolok Uram, előtted.
Hatalmad látom, ismerem.
Neked köszönhetem, hogy lettem:
te vagy teremto Istenem.
Neked köszönhetem, hogy élek,
s ezer halálos buktatón
nem vesztem el, – hiszen Te voltál
megtartóm és oltalmazóm.
S mert az ördög zsákmánya lettem,
és veszni tért az életem,
– hogy megszerezd –, a véred árán
Megváltóm is lettél nekem.
Áldásodat meg nem becsültem,
eltaszítottam kezedet,
Te türelmesen csak megáldasz,
mert Jóság vagy és Szeretet.
Vigasztalás az is, ha (méltán)
meg-megdorgálsz, s ha néha versz,
mert biztat a hit: gyermekednek
tekintesz, s mint Atyám, nevelsz.
S ha majd az életem kialszik,
nem zár pokol, se sírhalom,
Tenálad vár az üdv, az élet,
mert Irgalom vagy, Irgalom.
Bódás János
Megvan-e még?
Megvan-e még?
Testvér! Megvan-e még:
az első szeretet
lánggal égő tüze?
A bűnbocsánat nagy
és tiszta öröme?
Isten ajándéka,
a hit nagy ereje?
A feltámadott Krisztus
áldott békessége?
Testvér! Megvan-e még:
a világosság, mit
Ő gyújtott szívedben?
Neved beírva az
Életnek Könyvében?
A Bárány vérében
mosott fehér ruhád?
Reménységed, hogy majd
megkapod koronád?
Testvér! Megvan-e még?

Groska József

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése