2015. október 17., szombat

Keresztény Versek

HÉTKÖZNAP-JÉZUSSAL

Nem híg romantikát,
nem múló hangulatot,
nem szalmaláng-tüzet -
     de azt kérem, Uram:
hűséggel, komolyan
járhassak mindig veled.

Hétköznapokon át
és súlyos terhek alatt
lépteim úgy vezesd:
     legyen fénylő jelem,
hittel vállalt jelen,
utam, sorsom: a kereszt.

Hordoztad válladon,
vállaltad vasszögeit
s a töviskoronát.
     S mert ott hullott a vér
énértem, bűnösért:
követlek mindenen át.

Húsvét titkát hiszem.
A véres, durva kereszt
tudom, nem vereség.
     Ha itt időm letelt
s magába zár a föld:
fölöttem nyílik az ég.

Hétköznapokon át
és súlyos terhek alatt
bátran helytállni jó!
     Örök életünk van,
így munkánk az Úrban
sosem hiábavaló.
     Siklós József
SZOLGÁLNI, MINT A FÉNY 

Krisztus, csodálatos vagy,
élő, hatalmas és jelenvaló!
Szavak zűrzavarában
szíven talál a Szó,
halálból életre keltő,
új útra indító.
Sodor, mint a vihar,
győzelmes erővel.
Hívsz és indulni kell
küldesz és menni kell,
szolgálni, tenni kell.
Szereteted parancsa
szívünkben énekel.

Nyomodban új, meg új
tanítvány indul el
szolgálni mint a fény,
ízt adni, mint a só.
Hogy bennük is Te szolgálj,
őbennük is Te légy
élő, hatalmas és jelenvaló.
            Túrmezei Erzsébet



Szeretnék

Az eke szarvára vetettem kezem,
és nem akarok hátranézni, Uram!
Mindig előre a barázdák nyomán,
a Te lábnyomodba vezessen utam!
Szeretnék…
Könnyhullatással vetni szent magot,
hogy vigadva arassak majd…
Szeretnék…
Vigaszt mondani a szomorúnak
és megelőzni mosollyal a bajt…
Szeretném…
Meglátogatni mind a foglyokat,
és meg is oldani a köteleket…
Szeretném…
Hogy azt mondjad Te ama napon,
Uram, hogy: mindezt én tettem! – veled.
- Éhezőnek enni adni…
- Szomjazónak inni adni…
- Sírónak örömöt adni…
- Adni… adni… adni… adni…
Mindig szeretetet adni…
 R. Lukátsi Vilma  
Mégis  

Milyen sokat kellene hinnem,
s mily keveset hiszek.
Mily keveset kellene vinnem,
s mennyi terhet viszek.

Egyedül Rá kellene néznem,
s magamra révedek.
Ragyog a cél, viharban, vészben
s hányszor eltévedek.

Mégis… elcsüggedjek, megálljak?
miért csüggedjek el?
Hisz oly keveset hiszek még,
s már az is fölemel.

Mint minden én nyomorúságom,
nagyobb a kegyelem.
Ebben hiszek, s szemem bűnbánón
megint ráemelem.

Kis hitet, hogy megerősítsen,
míg többről többre nő
s egész a célig elsegítsen,
hatalmas Isten Ő.

Túrmezei Erzsébet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése