2018. november 22., csütörtök

Keresztény történet- É J S Z AKA I ÜGY E L E T


É J S Z AKA I ÜGY E L E T

– Itt a fia – mondta a nővér az idős
embernek. Többször elismételte a
mondatot, mire a férfi kinyitotta a
szemeit. Alaposan benyugtatózták
és csak részben volt eszméleténél az
előző éjszakai súlyos szívrohama
után. Halványan ki tudta venni a fia -
talember körvonalait, aki haditenge -
részeti egyenruhában álldogált az
ágya mellett.
Az idős ember kinyújtotta a kezét. A
tengerész az öreg erőtlen keze köré
fonta kérges ujjait, és gyengéden
megszorította. A nővér széket hozott,
és a fáradt katona leült az ágy
mellé. Egész éjszaka ott ült a sápadt
fényben a kórteremben, fogta az
öregember kezét, és vigasztalta. A
haldokló egy szót sem szólt, de
mindvégig erőtlenül kapaszkodott a
fiatalember kezébe. Nem törődve az
oxigén tartály zajával, a többi beteg
nyögéseivel, az éjszakai személyzet
jövés - menésével, a tengerész kitar -
tott az öreg oldalán. Az éjszakás nővér
időnként bejött ellenőrizni a be -
tegeit, és mindannyiszor hallotta,
hogy a katona megnyugtató szavakat
suttog az idős ember fülébe. Az éjszaka
folyamán a nővér többször ja -
vasolta a fiatalembernek, hogy menjen
és pihenjen egy kicsit, de az
mindannyiszor visszautasította. Haj -
nal felé az öreg meghalt. A tenge -
rész az ágyra fektette a halott kezét,
majd elindult megkeresni a nővért.
Kivárta, amíg a nővér elvitte az öre -
get és elintézte a szükséges teendőket.
Amikor visszatért, együttérzését
fejezte ki a katonának, de az félbeszakította.
– Ki volt ez az ember? –
kérdezte. A nővér döbbenten felelt:
– A maga apja.
– Nem – mondta a fiatalember, soha
életemben nem láttam.
– Miért nem szólt, amikor bekísér -
tem hozzá?
– Tudtam, hogy tévedés történt,
amikor családi okra hivatkozva sza -
badságoltak. Ketten vagyunk ugyanazzal
a vezetéknévvel, egy városból
jöttünk, ráadásul még a számunk is
hasonló. Tévedésből engem küldtek
– magyarázta a fiatalember. Tudtam,
hogy szüksége van a fiára, aki nincs
itt. Láttam, hogy túl beteg ahhoz,
hogy megismerjen. Amikor észrevettem,
mennyire vágyik rá, hogy vala -
ki vele legyen, úgy döntöttem, maradok.

Közreadta H.A.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése