2018. december 30., vasárnap

Napi áhítat - Már másnap bizonyossá vált



Már másnap bizonyossá vált

2018 - Áhítat, 2018. december 30. vasárnap, Dávid névnap van.



Születésnap és Névnapjukat ünneplőknek sok Boldogságot kívánok!


Hét témája: Holnap
Jn 1,29–34
Az igazság és a tévedés is hamar kiderül annak számára, aki az igazságot nem hazug módon keresi.
Másnap János látta, hogy Jézus hozzá jön, és így szólt: Íme, az Isten Báránya, aki elveszi a világ bűnét! Ő az, akiről én megmondtam: Utánam jön egy férfi, aki nagyobb nálam, mert előbb volt, mint én. Én nem ismertem őt, de azért jöttem, és azért keresztelek vízzel, hogy ismertté legyen Izráel előtt. Így tett erről bizonyságot János: Láttam, hogy a Lélek leszállt az égből, mint egy galamb, és megnyugodott rajta. Én nem ismertem őt, de aki elküldött engem, hogy vízzel kereszteljek, ő mondta nekem: Akire látod, hogy leszáll a Lélek, és megnyugszik rajta, ő az, aki Szentlélekkel keresztel. Én láttam, és bizonyságot tettem arról, hogy ő az Isten Fia.”
Magyarázat
Mindjárt vége az évnek, amikor is sokan számot vetnek. Milyen volt az év, mennyire sikerült megvalósítani a terveinket, miben nem értünk még célba? Jó esetben Isten gyerme­keként azt a kérdést tesszük fel magunknak, hogy amire az Úr elhívott minket idén, azt meg tudtuk-e valósítani, be tudtuk-e tölteni.
Talán úgy érzed most magad, hogy az évre visszagondolva nem is tudod megfogalmazni, mit akart tőled idén Isten. Bár ez nem jó, de nem vagy egyedül ezzel. Nagyon könnyű megfeledkeznünk arról, amit év elején még tisztán láttunk. Lehet, hogy elterelt a mindennapi élet, a kudarcok, csalódások vagy épp a sikerek, és már nem Isten volt a fókuszban. De ez ne állítson meg! János messziről felismerte Krisztust, és rámutatott: „Íme, az Isten Báránya, aki elveszi a világ bűnét!” Sohasem késő neked sem ez a felismerés újra meg újra, hogy tudatosítsd magadban most és a következő évben is mindennap: Jézus azért jött, hogy elvegye a bűnödet, te pedig ma is őt akarod követni. Szóljon erről a felismerésről az év vége, hogy aztán ez lebegjen a szemed előtt a következő év egészében is! „Íme, az Isten Báránya, aki elveszi a világ bűnét!"
Imaáhítat
Magasztaljuk az Urat oltalmáért
és bennünk gyönyörködő szeretetéért! (Zof 3,17)
(Boncz Zoltán)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése