2018. december 18., kedd

Napi áhítat - Isten nem feledkezik meg



Isten nem feledkezik meg
2018 - Áhítat, 2018. december 18. kedd,  Diána névnap van .



Születésnap és Névnapjukat ünneplőknek sok Boldogságot kívánok!


Hét témája: Krisztushoz érkezünk meg
Ézs 49,14–26
Isten sosem feledkezik el rólad, még ha rossz helyen és rosszul is keresed őt.
„De Sion ezt mondta: Elhagyott engem az ÚR, megfeledkezett rólam az én Uram! Megfeledkezik-e csecsemőjéről az anya, nem könyörül-e méhe gyermekén? De ha ő meg is feledkeznék, én akkor sem feledkezem meg rólad! Íme, a tenyerembe véstelek be, szüntelenül előttem vannak falaid. Fiaid hozzád sietnek, pusztítóid és rombolóid pedig kivonulnak belőled. Emeld föl a tekintetedet, és nézz körül: mindnyájan összegyűltek, eljönnek hozzád. Életemre mondom – így szól az ÚR –, hogy ékszerként veszed föl valamennyit, magadra aggatod őket, akár egy menyasszony! Feldúlt országod pusztán heverő romjai még szűkek lesznek az ott lakóknak, mert eltávoznak pusztítóid. Majd mondják még neked gyermekeid, akiktől meg voltál fosztva: Szűk nekem ez a hely, menj odébb, hadd telepedjek ide én is! Így töprengesz akkor majd magadban: Ki szülte ezeket? Hiszen én gyermektelen és meddő voltam, fogságban éltem, száműzötten. Ki nevelte ezeket? Hiszen én egyedül maradtam: honnan valók hát ezek? Ezt mondja az én Uram, az ÚR: Intek kezemmel a népeknek, jelt adok a nemzeteknek, és ölben hozzák haza fiaidat, leányaidat pedig vállukra emelve. Királyok lesznek a gondviselőid, főrangú feleségeik a dajkáid. Földre borulnak előtted, és lábad porát nyaldossák. Akkor majd megtudod, hogy én vagyok az ÚR, és nem vallanak szégyent, akik bennem bíznak. El tudod-e venni a zsákmányt a harcostól, elszökhetnek-e az erőstől a foglyok? Igen! – ezt mondja az ÚR. A harcostól is el lehet venni a foglyokat, és az erőstől is elszökhet a zsákmány. Perlőiddel én fogok perelni, és fiaidat megszabadítom. Elnyomóiddal megetetem saját húsukat, megrészegednek saját vérüktől, mint az édes bortól. Akkor majd megtudja minden ember, hogy én, az ÚR vagyok a te szabadítód, és a te megváltód Jákób Erőssége.¨
Magyarázat
Sokszor okozott már kellemetlenséget számomra a feledékenységem. Vinnem kellett volna valamit, de otthon felejtettem. Mennem kellett volna valahová, de csak akkor jutott eszembe, mikor már rég elmúlt az adott időpont. Most már próbálkozom vele, hogy amikor megígérek valamit, azonnal felírom egy megfelelő helyre a telefonomba.
Amikor egyszer ezen kicsit mélyebben elgondolkoztam, rájöttem, hogy a feledékenység nem csak fejben dől el. A szívnek is köze van hozzá. Akit szeretek, akire figyelek, annak nem felejtem el, hogy mit ígértem. Sőt, fontos visszajelzés is lehet az számomra, hogy miket felejtek el. Azt tudom lemérni ezzel, hogy mi és ki az életemben az, ami vagy aki valóban fontos. Akik a legfontosabbak számomra, azokról fogok a legkevésbé megfeledkezni.
Isten figyelmét semmi sem tudja elfordítani szeretett gyermekeitől. Ezért nem is fog megfeledkezni róluk soha. Mivel sokszor gondolunk a Mindenhatóra úgy, mint mennyei Atyánkra, fontos emlékeznünk rá, hogy ő nem küzd soha figyelemzavarral. És szívét sem fordítja soha másfelé. Fiát, Krisztust adta oda értünk. Nem kell erre nagyobb bizonyíték.
(Sinka Csaba)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése