2018. december 29., szombat

Napi áhítat - Kérdezőknek világos válaszok






   

Kérdezőknek világos válaszok

2018 - Áhítat, 2018. december 29. szombat, Tamara, Tamás névnap van

Születésnap és Névnapjukat ünneplőknek sok Boldogságot kívánok!



Hét témája: Az ünnep Fénye
Jn 1,19–28

Kérdezőknek
A hívőies a maga jóságára, hitére, ismeretére irányítja a figyelmet, míg a hívő ember akaratlanul is Istenre.
„János így tett bizonyságot, amikor a zsidók papokat és lévitákat küldtek hozzá Jeruzsálemből, hogy megkérdezzék tőle: Ki vagy te? Ő megvallotta, és nem tagadta. Ezt vallotta: Én nem a Krisztus vagyok. Erre megkérdezték tőle: Hát akkor? Te vagy Illés? Ő azt mondta: Nem az vagyok. – A próféta vagy? Így válaszolt: Nem. Ezt mondták tehát: Ki vagy? – hogy választ adhassunk azoknak, akik elküldtek minket: mit mondasz magadról? Erre ő így felelt: „Én kiáltó hang vagyok a pusztában: egyengessétek az Úr útját”, ahogyan Ézsaiás próféta megmondta. A küldöttek között voltak farizeusok is, és ezek tovább kérdezték őt: Miért keresztelsz hát, ha nem te vagy a Krisztus, sem Illés, sem pedig a próféta? János így válaszolt nekik: Én vízzel keresztelek. De közöttetek áll az, akit ti nem ismertek, aki utánam jön, és én arra sem vagyok méltó, hogy saruja szíját megoldjam. Ez Betániában történt, a Jordánon túl, ahol János keresztelt.”
Magyarázat
Bemerítő János élete önmagában bizonyságtétel volt. Ő az első tanúja a Messiásnak, aki készítette az útját a pusztában és Izrael életében. Isten nem hagyta őt bizonytalanságban, láthatta Jézus szolgálatának kezdetét. Itt még azonban nem látta, csak tudja, hogy jön utána az, akit Isten küldött. Mai igénk arra emlékeztet, hogy nekünk nemcsak a Megváltót kell felismernünk és megismernünk, hanem saját magunkat is helyesen kell értékelnünk, ahogy Bemerítő Jánosnak is el kellett mondani, kicsoda is ő valójában.
Roppant nehéz feladat önmagunk megismerése és annak felismerése, hogy Isten milyen szolgálatra hívott el minket. Ez a kettő elválaszthatatlan egymástól. Mégis van egy alap, ami segít és valós alapot ad ehhez a nehéz munkához. A Megváltó helyes ismerete a biztos alapja önmagunk megismerésének. Ezért szeretünk mi Jézusról beszélni, és ezért szeretünk az ő világosságában élni. Mert akkor önmagunkat is jól fogjuk megismerni, és a szolgálatunkat is el tudjuk végezni.
Jézus világossága nemcsak a menny felé mutatja a helyes utat, hanem a helyes önismerethez is. Kérd ma is Jézus világosságát.
(Vas Ferenc)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése