2018. december 27., csütörtök

Keresztény vers- AZ ÚJ FÜZET


               AZ ÚJ FÜZET
Betelt a régi füzetem.
Ma este, megnézegetem,
És holnap újat kezdhetek.
Háromszázhatvanöt lapos
Ugyanilyen új füzetet.

Lemásolnám most szívesen
a régit. De nem tehetem.
Marad már, amilyen marad
Ott a Mester kezével írt
Sok „láttam” a leckék alatt.

Sorakozik nem egy lapon
Félig végzett feladatom...
A rendetlen, elégtelen...
És ezt a régi füzetet
vizsgára vinni kell velem.

De holnap újat kezdhetek;
Ugyanilyen új füzetet.
Tiszták, fehérek a lapok.
Nem szeretném elrontani
Holnap már abba irhatok.

Talán, ha jobban figyelek;
Ha eztán korábban kelek,
Frissebb leszek, igyekezem,
Rendesebb lesz a feladat
És ügyesebb lesz a kezem.

Tollat fogok és leírom:
- ragyog a név a papíron -
„Jézus nevében kezdem el.”
Tudom, hogy rest és rossz vagyok,
S úgy érzem, félni mégse kell.

Háromszázhatvanöt lapon
A leckét vele írhatom
Ő vezeti gyenge kezem.
„Jézus nevében kezdem el.”
Jézus nevében végezem.
        Túrmezei Erzsébet


  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése