2018. szeptember 13., csütörtök

Napi áhítat- Életadó jó Pásztor




Életadó jó Pásztor


2018 - Áhítat, 2018. szeptember 13. csütörtök , Kornél névnap van .


Névnapjukat ünneplőknek sok Boldogságot kívánok!


Hét témája: A hatodik parancsolat
Jn 10,6–15

El tudod-e ma mondani: Végre élek, végre van életem?
„Ezt a példázatot mondta nekik Jézus, de ők nem értették, mit jelent, amit mondott nekik.Jézus tehát így szólt hozzájuk: Bizony, bizony, mondom nektek: én vagyok a juhok ajtaja.Aki énelőttem jött, mind tolvaj és rabló, de a juhok nem is hallgattak rájuk. Én vagyok az ajtó: ha valaki rajtam át megy be, az megtartatik, bejár és kijár, és legelőre talál. A tolvaj csak azért jön, hogy lopjon, öljön és pusztítson; én azért jöttem, hogy életük legyen, sőt bőségben éljenek.
Én vagyok a jó pásztor. A jó pásztor életét adja a juhokért. Aki béres és nem pásztor, akinek a juhok nem tulajdonai, az látva, hogy jön a farkas, elhagyja a juhokat, és elfut, a farkas pedig elragadja és szétkergeti őket. A béres azért fut el, mert csak béres, és nem törődik a juhokkal. Én vagyok a jó pásztor, én ismerem az enyéimet, és az enyéim ismernek engem, ahogyan az Atya ismer engem, én is úgy ismerem az Atyát, és én életemet adom a juhokért.”
Magyarázat
Jézus Krisztus nem csupán kiszabadítani és megváltani akar valami rosszból, hanem az igazi élettel akar megajándékozni, az isteni életbe akar bevonni. Mint ahogy a zsidóságról az Ószövetség nagy képe nem fejeződik be ott, hogy Jahve kimenekíti népét Egyiptomból, hanem az csupán a kezdet, mely után az éltető Kánaán földjéig viszi őket.
Minden embertársunk érti azt a beszédet, amikor valaki ezt mondja: Végre élek, végre van életem. Mert óriási különbség van aközött, amikor csak létezünk, és életünk inkább biológiai, mint szellemi, és aközött, amikor környezetünk is élettel telítődik pusztán azért, mert jelen vagyunk a bennünk levő élettel. A hívőség egyik legjobb bizonyítéka volt, most is az és lesz mindig is a vitalitás, az élettel való telítettség. Mert az isteni élet megcáfolhatatlan, mint ahogy a feltámadt Jézust sem tudta senki elhallgattatni. Az isteni élet nem kívülről irányított, hanem belülről fakad, ahogy Mesterünk fogalmazott: „örök életre buzgó víz forrásává lesz benne” vagy „annak belsejéből élő víz folyamai ömlenek”. Látta ezt világosan Ady is, ahogy megírta Intés az őrzőkhöz című versében: „Az Élet él és élni akar”. Akiben Jézus él, abban az emberben élet is van.
(Háló Gyula)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése