2018. június 24., vasárnap

Keresztény vers- Tanít a Mester


Tanít a Mester

Az igát, amire Uram azt mondta:
„Gyönyörűséges és könnyű”,
csalódva, reményt vesztve,
erőtlenül le akartam tenni.
-Nem azért, mert meguntam már vinni!
Hiszem, hogy kegyelmi ajándék,
és mégis sokszor úgy érzem,
nem bírom magamra venni.
A testvérszemek miatt nehéz,
amik kutatva figyelnek:
amik mindig csak azt látják,
hogy amit én viszek… az mind semmi.
-Azok a testvérkezek a nehezek,
amelyek csak terheket raknak,
s titokban keresztemre is
titulust akarnak szegezni.
-De amikor ezeket a szemeket -
hogy önmagukba nézzenek
és ne fürkésszék a hibát -
egymás után be akartam kötni,
s a békét, csendet zavarókkal együtt
szerettem volna szívemből kitörölni…
Akkor megállított Krisztus és ezt mondta:
te nem ezt ígérted nekem.
Ne tedd… Ez nem az én erőm.
„Akképp bocsáss meg” – így tanított imám.
-Ha majd megérted ezt… újra elmondom…
hogy a hibát néző szemek,
a terheket rakó kezek -
ha nem is érzed annak
s könnyezve viszed … mind, az én igám.
- Tamaska Gyula




 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése