2018. június 27., szerda

Keresztény vers- Első találkozásom



Első találkozásom

Édesapám kezébe vette a kezem,
és a szívének szent vágyával
elindult Hóreb felé velem,
hogy hitének egyszerű mécsénél
lángra gyújtsa bennem a szent fényt:
amely mellett nem kell Krisztus útján
fehér bottal ütögetnem a szegélyt.
-Úgy mentünk egymás mellett,
miként egykor Ábrahám és Izsák:
kétely nélkül, engedelmeskedve,
az oltárt…Istent keresve.
-Apám gázolta az akadályokat,
mint aki ismeri az út buktatóit,
mint aki tudja, honnan jön az erő,
s látta már teljesedni a Jehova ígéreteit.
-Én fakadó hitemmel…fogtam a kezét:
mámorosan, mint akit az oltár vár,
hogy szolgálatom, szívem rátegyem,
s majd tüzénél – ami az enyém,
önerőm, akaratom elégjen,
és ami megtisztul…Istené legyen.
-Így mentünk, a jövő fátylát emelgetve,
Ő a hit szemével, én reménykedve,
hogy Isten, csodálatos titoktartással…
megmutatja magát szentségben.
És egyszer csak...megállt édesapám és ezt mondta:
„Itt, itt találkoztam először Istennel…”
Boruljunk térdre, fiacskám,
Hadd beszéljen most…a te szíveddel.
-Nem látom Őt – súgtam csüggedten.
Nem látok, csak egy hatalmas szálfát,
Rajta két szót...Alfa, Ómega.
Vakítón tündöklő betűkkel,
S körülötte kidöntött fákat…
hit, remény, békesség, szeret
jelszókkal, a földön feküdve.
Ne törődj velük, súgta vissza apám,
Azok Isten mellett holnap újra nőnek…
Vessük le sarunkat. Ez a hely szent.
Az Alfa- Ómega – az akit mi keresünk.
-De mi lesz velünk?! S mit ér, hogy megtaláltuk,
Ha holnap, vagy azután – Őt döntik a porba?

- Tamaska Gyula




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése