2019. január 6., vasárnap

Napi áhítat- Azért létezni, hogy Krisztus ismert legyen







Azért létezni, hogy Krisztus ismert legyen

2019 - Áhítat, 2019. január 6. vasárnap ,  Boldizsár névnap,Vízkereszt van.

Születésnap és Névnapjukat ünneplőknek sok Boldogságot kívánok!


Hét témája: János evangéliuma
Jn 1,19–34
Ha Krisztust megismerteted az emberekkel, akkor mindent tudni fognak az életről, ami fontos.
Ez János bizonyságtétele. Amikor a zsidók papokat és lévitákat küldtek hozzá Jeruzsálemből, hogy megkérdezzék tőle: "Ki vagy te?" Akkor vallott, és nem tagadott. Ezt vallotta: "Én nem a Krisztus vagyok." Erre megkérdezték tőle: "Hát akkor? Illés vagy te?" De kijelentette: "Nem az vagyok." - "A próféta vagy te?" Így válaszolt: "Nem." Ezt mondták tehát: "Ki vagy? - hogy választ adhassunk megbízóinknak: mit mondasz magadról?" Erre ő így felelt: "Én kiáltó hang vagyok a pusztában: készítsetek egyenes utat az Úrnak, ahogyan Ézsaiás próféta megmondta." A küldöttek között voltak farizeusok is, és ezek tovább kérdezték őt: "Miért keresztelsz tehát, ha nem te vagy a Krisztus, sem Illés, sem pedig a próféta?" János így válaszolt nekik: "Én vízzel keresztelek. De közöttetek áll az, akit ti nem ismertek, aki utánam jön, és akinek saruja szíját megoldani sem vagyok méltó." Ez Betániában történt, a Jordánon túl, ahol János keresztelt. Másnap János látta Jézust, amint jön felé, és így szólt: "Íme, az Isten Báránya, aki hordozza a világ bűnét! Ő az, akiről én megmondtam: Utánam jön egy férfi, aki megelőzött engem, mert előbb volt, mint én. Én nem ismertem őt, de azért jöttem, és azért keresztelek vízzel, hogy ismertté legyen Izráel előtt." Így tett erről bizonyságot János: "Láttam, hogy a Lélek leszállt az égből, mint egy galamb, és megnyugodott rajta. Én nem ismertem őt, de aki elküldött engem, hogy vízzel kereszteljek, ő mondta nekem: Akire látod a Lelket leszállni és megnyugodni rajta, ő az, aki Szentlélekkel keresztel. Én láttam, és bizonyságot tettem arról, hogy ez az Isten Fia."
Magyarázat
Bemerítő János szavai elgondolkoztatóak. Hogyan lehetséges, hogy nem ismerte fel rokonát, a Názáreti Jézust? Talán ritkán vagy egyáltalán nem találkoztak korábban? Lehet. Még inkább lehetséges, hogy ugyan ismerte Jézust, de nem ismerte fel benne a Messiást. Bármennyire is jó gyermek és ifjú volt Jézus, a messiási jellemző nem „jóságában” keresendő.
Bemerítő Jánosnak az őt Küldője tette egyértelművé, hogy kit kereszteljen meg vízzel, aki majd Szentlélekkel fog keresztelni. Bemerítő János ódzkodik egy kicsit, de megteszi azt, amire az Atya kérte. Engedelmes volt mindvégig!
Példa számunkra Bemerítő János az engedel­mességben és az erőteljes tanúságtételben. Szentlélek munkája az, hogy felismertette Jánossal a Messiást, de János engedelmessége volt, hogy hitt az Atyának és bátran vállalta küldetését, és felvállalta, hogy anyai ágon rokona a Messiás.
Sokan vannak ma is akik elhiszik, hogy Jézus a Krisztus, de csak magukban bizonygatják ezt. Nyíltan nem vállalják, és nem élnek a Mester szavai szerint. Tegyük fel a kérdést: felismertem Jézusban a Krisztust? Az életem is ezt példázza? Követője lettem? (HZs)
(Horváth Zsolt )



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése