2018. május 21., hétfő

Napi áhítat-„Új szívet adok nektek”


„Új szívet adok nektek”

2018 - Áhítat2018. május 21. hétfő , Konstantin névnap van

Hét témája: Szentlélek
Ez 36,22–28
Más Lélek irányít a megtéréstől kezdve, és más emberré leszünk.
„Ezért mondd ezt Izráel házának: Így szól az én Uram, az ÚR: Nem tiértetek cselekszem én, Izráel háza, hanem szent nevemért, amelyre gyalázatot hoztatok a népek között, amerre csak jártatok. Majd én megmutatom, hogy szent az én nagy nevem, amely gyalázatos lett a népek között, mert gyalázatot hoztatok rá közöttük. Majd megtudják a népek, hogy én vagyok az ÚR – így szól az én URam, az ÚR –, amikor szemük láttára megmutatom rajtatok, hogy én szent vagyok!
Kihozlak benneteket a népek közül, összegyűjtelek az országokból, és beviszlek benneteket a saját földetekre. Tiszta vizet hintek rátok, hogy megtisztuljatok. Minden tisztátalanságotoktól és minden bálványotoktól megtisztítlak benneteket. Új szívet adok nektek, és új lelket adok belétek: eltávolítom testetekből a kőszívet, és hússzívet adok nektek. Az én lelkemet adom belétek, és gondoskodom róla, hogy rendelkezéseim szerint éljetek, törvényeimet megtartsátok és teljesítsétek. Abban az országban fogtok lakni, amelyet őseiteknek adtam. Az én népem lesztek, én pedig Istenetek leszek.”
Magyarázat
Azokkal a feladatokkal, amelyekről a keresztény létben szó van, tisztán természetes adományok segítségével nem lehet megbirkózni. Például nincs az az ember, aki – akármilyen kifinomult szókincse is van – el tudna juttatni egy másik embert élő hitre. Sok mindent el lehet érni, ha az ember felgyűri az ujját, és csinál valamit. Jézus gyülekezetét építeni azonban ily módon nem lehet.
A lelkigondozás vagy a vigasztalás hathatós szava sem belőlünk fakad, hanem úgyszólván „felülről" jut osztályrészül. A természetes adományok fontos kiegészítő segítséget nyújthatnak ezekben a feladatokban. A Szentlélek adományai viszont természetfelettiek, mint ahogy az a feladat természetfölötti, hogy embe­reket nyerjünk meg Istennek, és Isten szeretetét láthatóvá tegyük ebben a világban. A Szentlélek adományai olyan ajándékot alkotnak, amelyet nem lehet munkával kivívni, de ha megkaptam ezt az ajándékot, és szeretném megőrizni, akkor ezt felhasználva dolgoznom kell. Ezek az adományok nem léteznek az új életmegbízatástól elválasztva.
Luther Márton mondta: „Ami nem válik szolgálattá, rablássá válik.” Az az adomány, amelyet nem használok fel munkámban, elsatnyul a kezeim között. Az adomány ugyanis nem értem van, hanem mások javára kapom. A Szentlélek nem vallási végfelhasználókká tesz minket, hanem új emberekké. Egy világot átalakító folyamat katalizátoraivá.
(Sinka Csaba)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése