2018. június 18., hétfő

Keresztény vers- Talentumok és gírák


Talentumok és gírák

Uram, én nem tudom, hány gírát kaptam,
mikor szavadra elindultam,
hogy kincseiddel jól sáfárkodjam,
s mindenek javára megszaporítsam.
Te osztogattál hajlamokat és képességeket,
Te tudtad, mindabból, mi bennem szunnyad,
mint halvány sejtelem, mennyei illat,
mennyiféle kibontakozás lehet:
láthatatlan és látható valóság,
tér és idő,
élettelen és élő világ,
gének számtalan kombinációja,
örökletesség és környezet,
emberi életutak
mind-mind kezedben vannak.
Személyre szabott, s folytonosan meg-megújuló
elgondolásod van felőlünk
s nincs olyan élethelyzetünk,
melyben ne lenne hozzánk éltető, jó szavad.
S vessünk bár rémséges bukfenceket
mind utolsó leheletéig a testnek,
Atyánk maradsz, s megtartasz gyermekeidnek.
Javaidat eltékozoltam,
sok lehetőséget, sok szent kairoszt
elszalasztottam…
Törlesztenék, de lásd, fogy az idő,
és adósságom napról napra nő…
A jó pásztor az elveszett juhot
addig keresi, mígnem megleli,
az Atya tékozló s megtérő fiát magához öleli…
Én elszámolni nem tudok.
Bocsáss meg, ..., s tégy velem, amint akarod!
Erdélyi Csaba



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése