2018. június 2., szombat

Napi áhítat- Néha fájdalmas a szeretet is


Néha fájdalmas a szeretet is

2018 - Áhítat, 2018. június 2. szombat, Anita, Kármen névnap van .
Gal 4,12–20

Sokszor nem könnyű az igazság mellett szeretve nevelni a ránk bízottakat. De mindannyiszor Isten teszi általunk.
„Testvéreim, kérlek titeket: legyetek olyanok, mint én, mert én is olyan vagyok, mint ti. Semmivel sem bántottatok meg. Hiszen tudjátok, hogy az első alkalommal testi erőtlenségemben hirdettem nektek az evangéliumot, és ti mégsem estetek abba a kísértésbe, hogy engem testi erőtlenségem miatt megvessetek vagy megutáljatok, hanem úgy fogadtatok, mint Isten angyalát, mint Krisztus Jézust. Hova lett a ti boldogságotok? Mert bizonyságot teszek rólatok, hogy ha lehetett volna, a szemeteket is kivájtátok és nekem adtátok volna. Most pedig az ellenségetek lettem, mert az igazat mondom nektek? Nem jó szándékkal buzgólkodnak értetek, hanem el akarnak titeket tőlem szakítani, hogy aztán értük buzgólkodjatok. Helyes az, ha valaki mindenkor a jóért buzgólkodik, és nem csak akkor, amikor ott vagyok közöttetek, gyermekeim, akiket újra fájdalmak között szülök meg, amíg kiformálódik bennetek Krisztus. Szeretnék azonban most ott lenni nálatok, és más hangon beszélni veletek, mert bizonytalanságban vagyok felőletek.”
Magyarázat
A „fiúság” téma e heti körüljárásának a tortájára ez a mai igeszakaszunk a „hab”. Igaz, kicsit keserű. Mert Pál egy olyan élethelyzetbe került, amely izgatott bizonytalanságot és kétkedő kérdéseket vetett fel benne. Vajon volt értelme a fáradságos szolgálatnak? Megérte oly szem­léletesen közvetíteni és elfogadtatni az evangéliumot? Akik elindultak a Krisztus követésében, megmaradnak mindvégig és mindannyian? Annyira gyötrik ezek a kérdések, hogy kiszakad belőle a megszólítás: „Gyermekeim!” Ez nagy jelentőségű, hiszen Pál ezt a szót csak itt (!) használja leveleiben. Törekszik a szeretetteljes kapcsolatra, csak jót akar gyermekeinek...
Hányszor teszünk, mondunk mi is olyanokat gyermekünknek, szeretteinknek, ami a jóakaratunkból meg a nekik jót akarásunkból fakad! S hányszor nem úgy fogadják, ahogy azt a javukra kívántuk! Főleg, hogyha továbbra is kiállunk az igazság mellett. Pedig lehet, hogy korábban ők is örömmel fogadták, mint Pált először a galaták (13–15. v.), de mostanra hova lett a boldog, szeretetteljes kapcsolat?
Ha ilyen bizonytalan életkörülmények között vagy is, vállald hűséggel az igazságot, hogy eszköz maradhass szeretteid Krisztusnak nevelésében!
(Papp Dániel)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése