2018. június 16., szombat

Keresztény vers- Imasziget


Imasziget

Mellettem gép dorombol.
Amott üvöltve tombol
egy másik. Gőz sikoltoz.
Vasrúd dörren. Egy morcos
daru durván nyikordul.
Harsog minden bolondul.
Most mégsem hallok semmit
e zúgó zajból. Benn, itt,
a lelkem mélyén csend ül,
s a csendben szavad csendül
Uram! Én itt is hallom
hangod, és zengve dallom
dics-szózatát nevednek,
s hogy mennyire szeretlek.
Áldlak, hogy füled áthall
zúgó zsivajon által,
és meglelsz itt is engem,
mindent átható Szellem.
Halk hangú suttogásom,
gyermeki szív-fohászom
kiválasztod a gépek
zord üteméből. Érted,
mit mond a néma ajkam,
s hogy száll bennem a dallam,
mely téged énekelget.
Én soha nem feledlek.
A nagy hangú robotban
a szívem érted dobban.
Míg csattognak a szíjak,
jó Uram, téged hívlak.
Zúg az élet folyója…
Én megállok egy szóra,
s egy csöndes pillanatban
megkopogtatom halkan
az égi ablakot, hol
felséges Lényed trónol,
s várom, hogy szent szemeddel
vedd észre: ím, egy ember
Isten-látásra áhít…
Ha ekkor rámvilágít
égi fényed, szívemre
nagy béke száll, hiszen te
Atyám vagy. Én imádlak,
örökké áldva-áldlak!
Gerzsenyi Sándor,




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése