2018. április 29., vasárnap

Napi áhítat - Hű munkásokat keres az Úr


Hű munkásokat keres az Úr

2018 - Áhítat, 2018. április 29. vasárnap  , Péter névnap van .

Hét témája: Munkák és munkások
Mt 25,14–30

Hűnek születni nem lehet. Hűségessé csak válni tud az ember.
„Mert úgy van ez, mint amikor egy idegenbe készülő ember hívatta szolgáit, és átadta nekik vagyonát. Az egyiknek adott öt talentumot, a másiknak kettőt, a harmadiknak pedig egyet, kinek-kinek képessége szerint, és elment idegenbe. Az, aki az öt talentumot kapta, azonnal elindult, vállalkozásba fogott velük, és nyert másik ötöt. Ugyanígy az is, aki a kettőt kapta, nyert másik kettőt. Aki pedig az egyet kapta, elment, gödröt ásott a földbe, és elrejtette ura pénzét. Hosszú idő múlva aztán megjött ezeknek a szolgáknak az ura, és számadást tartott velük. Eljött az, aki az öt talentumot kapta, odavitte a másik öt talentumot, és így szólt: Uram, öt talentumot adtál át nekem: nézd, másik öt talentumot nyertem. Ura így szólt hozzá: Jól van, jó és hű szolgám, a kevésen hű voltál, sokat bízok rád ezután, menj be urad ünnepi lakomájára! Odament az is, aki a két talentumot kapta, és ezt mondta: Uram, két talentumot adtál át nekem: nézd, másik két talentumot nyertem. Ura így szólt hozzá: Jól van, jó és hű szolgám, a kevésen hű voltál, sokat bízok rád ezután, menj be urad ünnepi lakomájára! Odament hozzá az is, aki az egy talentumot kapta, és ezt mondta: Uram, tudtam, hogy kérlelhetetlen ember vagy, aki ott is aratsz, ahol nem vetettél, és onnan is gyűjtesz, ahová nem szórtál. Félelmemben elmentem tehát, és elástam a talentumodat a földbe: nézd, itt van, ami a tied. Ura így válaszolt neki: Te, gonosz és rest szolga, tudtad, hogy ott is aratok, ahol nem vetettem, és onnan is gyűjtök, ahova nem szórtam? Ezért el kellett volna vinned a pénzemet a pénzváltókhoz, és amikor megjöttem, kamattal kaptam volna vissza azt, ami az enyém.Vegyétek el tőle a talentumot, és adjátok annak, akinek tíz talentuma van! Mert mindenkinek, akinek van, adatik, és bővelkedni fog; attól pedig, akinek nincs, még az is elvétetik, amije van. A haszontalan szolgát pedig vessétek ki a külső sötétségre: ott lesz majd sírás és fogcsikorgatás.”
Magyarázat
Azt nevezik hűnek, aki próbákat állt ki. Ilyen próba az idő. A pillanatnyi hűség köpönyegforgatás. Vagyis éppen hűtlenség.
Hűnek lenni önmagában nem lehet. A hűség valamihez vagy valakihez kötődik.
A hűség döntés kérdése. Akkor erősödik, amikor egy-egy helyzetben lehetőségünk nyílik másként cselekedni, mást követni, de újra és újra úgy döntünk, hogy nem változtatunk.
A félelemből hűség nem fakad.
Mindezeket jó figyelembe venni, amikor megfogalmazódik bennünk a vágy: szeretnénk, ha Isten hű szolgákként tekintene ránk. Mert ha ezt a célt tűzzük ki magunk elé, az munkát jelent. Nem is keveset. Mégpedig olyan munkát, ami Isten megbízásából lett a miénk, és nem tervezi elvégezni helyettünk. Lehetőségeket kapunk Istentől, hogy megálljuk a helyünket egy-egy szolgálatban, feladatban, ami fáradságos, de megelégedettséggel, örömmel tölthet el a végelszámolásnál. Benne van a sikeres eredmény elérésének reménye. Ezt az eredményt sosem a számok mutatják. A plusz öt talentum pontosan ugyanakkora siker volt, mint a plusz kettő, vagy mint a plusz egy lett volna a harmadik szolgánál. Isten pontosan ismeri a képességeinket. Ne keressünk kifogásokat!
Imaáhítat
Adjunk hálát énekkarainkért! (Zsolt 96,1–7)
(Szommer Hajnalka)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése