2019. január 4., péntek

Napi áhítat - Te mire vagy a legbüszkébb?






Te mire vagy a legbüszkébb?
 Áhitat, 2019. január 4. péntek , Leóna, Titusz névnap van   .

Születésnap és Névnapjukat ünneplőknek sok Boldogságot kívánok!


Hét témája: Holnap
Dán 4,25–34
Mindig ezt mondd, ha befejeztél valamit: Csak a munkámat végeztem!
Mindez megtörtént Nebukadneccar királlyal. Tizenkét hónap múlva, amikor királyi palotája tetején sétált Babilonban, így szólt a király: Ez az a nagy Babilon, amelyet én építettem királyi székhellyé hatalmam teljében, fenségem dicsőítésére! Alighogy a király kimondta ezeket a szavakat, egy hang hallatszott a mennyből: Neked szól ez az üzenet, Nebukadneccar király! Elvesztetted királyságodat! Száműznek az emberek közül, a mezei vadak közt tanyázol, füvet eszel, mint az ökrök, és hét időszak múlik el fölötted, amíg el nem ismered, hogy a Felséges uralkodik az emberek királysága fölött, és annak adja azt, akinek akarja. Azon nyomban beteljesedett ez a beszéd Nebukadneccaron. Száműzték az emberek közül, füvet evett, mint az ökrök, és az ég harmatja áztatta testét, míg olyan hosszúra nem nőtt a szőre, mint a sasnak a tolla, és olyan karmai nem lettek, mint a madaraknak. Amikor eltelt ez az idő, én, Nebukadneccar, föltekintettem az égre, és értelmem visszatért. Áldottam a Felségest, dicsőítettem és magasztaltam az örökké élőt, mert az ő uralma örök uralom, és királysága megmarad nemzedékről nemzedékre. A föld minden lakóját semminek tekinti, tetszése szerint bánik a menny seregével és a föld lakóival. Senki sem foghatja le a kezét, és senki sem mondhatja neki: mit csinálsz? Abban az időben értelmem visszatért, és királyságomhoz méltóan visszatért tündöklő dicsőségem is. Az udvari emberek és a főurak fölkerestek engem, visszahelyeztek királyságomba, és még nagyobb hatalomra jutottam. Most azért én, Nebukadneccar, dicsérem, magasztalom és dicsőítem a mennyei Királyt, mert minden tette helyes, eljárása igazságos, és meg tudja alázni azokat, akik kevélyen élnek.
Magyarázat
Milyen könnyű elhinni azt, hogy rajtunk múlik a siker! Hogy pótolhatatlanok vagyunk! Jólesik ezt gondolni, mert akkor értékesnek látjuk magunkat. Nebukadneccar végigtekint birodalmán, és megállapítja, hogy milyen jól végezte uralkodói feladatát, mekkora birodalmat hozott létre. Elhiszi magáról, hogy mindez rajta múlott.
A gyülekezetben is könnyű ezt gondolni. Azért van rend, mert én jól vezetem a közösséget. Ha én nem dicsőítenék, akkor szörnyű lenne a hangzás. Mindenki térdig járna a szemétben, ha nem figyelnék oda a takarításra. Ha nem tanítanám a gyerekeket, talán már nem is lenne gyülekezet.
Olyan könnyen megfeledkezünk arról, hogy mindenünk az Úrtól van, és helyette magunknak adjuk a dicsőséget. Azt gondoljuk, ha elismernek minket, akkor leszünk igazán értékesek. pedig a mi valódi értékünket más mutatja meg. Az, hogy Jézus Krisztus kész volt értünk adni az életét, hogy mi élhessünk. Ha valamire, akkor erre lehetnénk igazán büszkék. Annyira fontosak vagyunk a világ Urának, hogy kész volt meghalni értünk. Van ennél bármi hatalmasabb dolog? Ennek kellene legfőbb jellemzőnknek lennie, nem pedig a saját eredményeinknek! (BZ)
(Boncz Zoltán)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése