2016. január 3., vasárnap

Keresztény énekek

483*
Menjetek szét e világba, Éjsötét borítja azt,
Az örömhírt prédikálva Terjesszétek a vigaszt!
Hívjatok be, hívjatok be megkeresve
Minden bűntől fáradtat, Minden bűntől fáradtat!

2. Üdvözítő hatalommal Teljes ez az örömhír,
Hirdessétek bátor szóval, Hogy az Úr mindenkit hív;
Újra élhet, újra élhet, békét nyerhet
Bűnök rabja, terhelt szív, Bűnök rabja, terhelt szív!

3. Bár a Sátán bősz hadával Szüntelenül háborít,
Szembeszállunk hatalmával: Az igazság bátorít.
Mit sem árthat, mit sem árthat, bárhogy támad,
Mert az Isten gyámolít, Mert az Isten gyámolít. (*BGyÉ. 493.)

700*
Te égből jött nagy fényesség, Napfény, amely földre szállt!
Égi csillag, életszentség, Űzd el már az éjszakát!
Csodás fényed járja át A föld minden tájékát!

2. Adj, Urunk, hát szent Igédnek Gyors és győztes terjedést,
Térdre hullva míg megtérnek Mind a népek szerteszét,
És az idők végtével Mint szent Bíró jössz majd el!

3. Ha Te szólsz, leomlik minden, Amit a bűn épített,
És a bűnből megtért szívben Lángra lobban új tüzed.
Hangoztasd hát szent szavad, Tereld egybe nyájadat!

4. Bár ne lenne oly föld s ország, Hol Igéd nem hirdetnék!
És a népek elfogadnák Rendelésed, nagy Felség!
Szűnne már a rút viszály, Békét zengne minden száj!
(*BGyÉ. 482.)


713*
Tégy engem békeköveteddé,
Hogy hinthessem az ige-magvakat!
Ó, Szentlelked hadd uralkodjék bennem,
És az ajkamra adj tiszta szavakat!
Refrén:
Ó, add, Uram, hogy soha ne feledjem,
hogy mi voltam, s hogy mivé lettem én!
Egész életemmel, lényemmel hirdessem:
Jézus él! Benne mindig van remény.

2. Tégy engem békeköveteddé,
Bár Nélküled én oly kicsiny vagyok,
A harcaim közt az ad erőt nékem,
Ha az Ige fénye újra rám ragyog. Refr.

3. Tégy engem békeköveteddé,
Mert sóvárogva vár Rád a világ!
Ó, add, hogy lámpás legyek szent kezedben,

Aki utat mutat másoknak Hozzád! Refr. (*BGyÉ. 483.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése