2016. január 30., szombat

Énekek A Hit Hangjai énekeskönyvből

53*
Atyám a mennyekben folyvást vigyáz rám,
Vezérli hajócskám nappal s éjszakán.
Megvéd a habok közt, akármily nagyok,
Nem árt nékem semmi, mert Övé vagyok!
Refrén:
Az Övé vagyok, gyermeke vagyok.
Gondot visel rólam az Úr, mert Övé vagyok!
2. S habár itt nyomorban kell is küzdenem,
Velem van Megváltóm, Ő fogja kezem.
Ne félj - így szól hozzám - tudom én bajod!
Nem árt nyomor, ínség, mert Övé vagyok. Refr.
3. S ha néha ködfelhők öveznek körül,
Szemem Őt nem látja, de szívem örül.
Közellétét érzem, s hogy el nem hagyott,
Velem van Ő mindig, mert Övé vagyok. Refr.
4. Én gyermeke lettem, Atyám Ő nékem.
Megóvja gonosztól földi életem;
S ha bár a halálnak völgyén haladok,
Tudom, mennybe visz fel, mert Övé vagyok. Refr. (*BGyÉ. 287.)


67*
Az Úr csodásan működik, De útja rejtve van;
Tenger takarja lábnyomát, Szelek szárnyán suhan.
Mint titkos bánya mélyében Formálja terveit,
De biztos kézzel hozza föl, Mi most még rejtve itt.
2. Bölcs terveit megérleli, Rügyet fakaszt az ág.
S bár mit sem ígér bimbaja, Pompás lesz a virág.
Ki kétkedőn boncolja Őt, Annak választ nem ád,
De a hivő előtt az Úr Megfejti önmagát.
3. Ne félj, tehát, kicsiny csapat, Ha rád felleg borul,
Kegyelmet rejt, s belőle majd Áldás esője hull!
Bízzál az Úrban, rólad Ő Meg nem feledkezik,
Sorsod sötétlő árnya közt Szent arca rejtezik! (*BGyÉ. 289.)


175*
Erős vár a mi Istenünk, Jó fegyverünk és pajzsunk.
Ha Ő velünk, ki ellenünk? Az Úr a mi oltalmunk.
Az ős ellenség Most is üldöz még,
Nagy a serege, Csalárdság fegyvere; Nincs ilyen több a földön.
2. Erőnk magában mit sem ér, Mi csakhamar elesnénk; 
De küzd értünk a hős Vezér, Kit Isten rendelt mellénk.
Kérdezed: ki az? Jézus Krisztus az,
Isten szent Fia, Az ég és föld Ura, Ő a mi diadalmunk.
3. E világ minden ördöge Ha elnyelni akarna,
Minket meg nem rémítene, Mirajtunk nincs hatalma.
E világ ura Gyúljon bosszúra:
Nincs ereje már, Reá ítélet vár: Az Ige porba dönti.
4. Az Ige kőszálként megáll, Megszégyenül, ki bántja;
Velünk az Úr, táborba száll, Szentlelkét ránk bocsátja.
Kincset, életet, Hitvest, gyermeket
Mind elvehetik, Mit ér ez őnekik? Miénk a menny örökre! (*BGyÉ. 401.)


210*
Feléd, kegyelmes Istenem, Fordítom arcomat,
Segélyre várón, esdeklőn: Halld meg fohászomat!
2. Csak Tőled jő az oltalom, Én Istenem, Uram!
Ki mennyet földet alkotál S mindent, mi benne van.
3. Ha fáradtság, vagy gyengeség Leverne lábamról,
Te újra talpra állítasz S megőrzöl mindenhol.
4. Nem szunnyadoz, nem alszik el, Ki őrzi Izráelt,
Vigyázó szemmel néz reám, Kíséri léptemet.
5. Az Úr megóv, véd biztosan, Mindig mellettem áll,
Mint védő pajzs a jobbomon, Elhárít tőrt, halált.
6. A nap hevében árnyat ad. Nem rémít sápadt hold,
Mind éjjel-nappal lát az Úr: Megóv és pártfogol.
7. Hű gondossága elkísér, Míg járok útamon,
E léten át a holtomig Mentsvár és oltalom. (*BGyÉ. 475.)

508*
Minden helyen Ő van vélem, Földön járjak vagy vízen.
Írva áll ez Igéjében, S én ezt érzem és hiszem.
Kérded: Ki van énvelem? - Isten, az én Istenem!
2. Tenger, mélység, halál, ínség El nem zárják tőlem Őt.
Nehéz harcok idején véd. Ő nyújt vigaszt és erőt.
Ébrenlétben, álmomban Isten mindig vélem van!
3. Hiszem, vallom: Isten vélem, Lelkem védő pajzsa Ő,
Azért nem kell soha félnem, Bár sok veszély s próba jő,
Hogyha Isten van velem, Akkor ki áll ellenem?
4. Vélem az Úr! Ó, mily öröm! Tőle minden jót kapok…
Szenvedés közt Ő az erőm, Véle árva nem vagyok.
Boldogságom végtelen, Hiszen Isten van velem!(*BGyÉ.280.)

530*
Míg Jézus él bennem, Míg erejét érzem,
Fut tőlem gond és félelem, És örvend a lelkem.
2. Szelíd, jó Pásztor Ő, Juhát hűn őriző;
Legeltet gazdag pázsiton, Itat életfolyón.
3. Mikor leszáll a nap, S üvölt felém a vad,
Sötét éjfélkor is tudom: Oltalmam Jézusom!
4. Ha lábam gyenge lesz, Ha e világ sebez:
Megyek jó Pásztoromhoz én, S nyugtot lelek szívén.
5. Csak Jézust nézem hát, Ki nékem üdvöt ád,

Ő bizton vezet utamon, Mert őrző Pásztorom. (*BGyÉ. 294.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése