2015. augusztus 31., hétfő

Evangéliumi Beszélő Képek

Az egyetlen magyarázat 

"Ha az Isten olyan hatalmas és erős, miért nem büntet meg
bűneimért?" Ezt egy férfi kérdezte tőlem. Hangjából kiérződött,
hogy igen lebecsüli Isten erejét, mert Ő elnéző és hosszútűrő.
Az Ige kérdésével feleltem: "Avagy megveted az Ő jóságának,
elnézésének és hosszútűrésének gazdagságát, és nem tudod,
hogy az Isten jósága téged megtérésre indít?" (Róm 2,4).

Isten nem akarja a bűnös halálát, megbüntetését, mert ennél

sokkal jobbról gondoskodott felőle: szabadulást szerzett

Krisztusban. A bűnös helyett megbüntette a Szentet: Krisztus
meghalt a mi bűneinkért... Ő azért vár a megbüntetéseddel,

mert várja megtérésedet. 

"Nem tudom elhinni, hogy Isten annyi bűnt megbocsátana,
amennyit én elkövettem" - mondta sírva egy öregedő férfi, -
"Isten nem nézheti el nekem, hogy törvényét annyi esztendőn
keresztül megszegtem". De Ő mégis megbocsátja, mert

Krisztus értünk meghalt, mert Krisztus lett engesztelő áldozat a

mi bűneinkért. Isten végtelen kegyelmének egyetlen
magyarázata van: Krisztus meghalt!

"Nem oly főpapunk van, aki nem tudna megindulni
gyarlóságainkon, hanem aki megkísértetett mindenben hozzánk
hasonlóan, kivéve a bűnt. Járuljunk azért bizalommal a
kegyelem királyi székéhez, hogy irgalmasságot nyerjünk és
kegyelmet találjunk alkalmas időben való segítségül" (Zsid
4,15-16).





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése