2015. augusztus 29., szombat

Evangéliumi Beszélő Képek




5  ,A tükörteremben 


A tükörteremben 

Egyetlen embernek sem lehetetlen az arcát tükör nélkül
meglátni, kivéve a magamét. Éppen így van a lelki arcommal is.

"Ismerd meg magadat" - ez a legnehezebb, bár a legfontosabb
is, ezt már a görög bölcselő is jól tudta. Mások lelki arcát,
bűneiket, hibáikat valamennyire meg tudom látni. A magamét
nem. Másokon elcsodálkozom: hogyan nem veszi észre a
hibáit! Mások ugyanakkor rajtam csodálkoznak... 

Pedig nincs mit csodálkozni ezen. Tükör nélkül lehetetlen a
megismerés. Szellemi tükör csak egy van: Isten törvénye, Isten
Igéje. Aki ebben nem keresi meg a saját arcát, az úgy jár, mint
az a beteg, akinek csak halálakor derül ki a betegsége. Ezért
nem gyógyulhatott meg.

A testi gyógyulás első feltétele: a baj felismerése. Ugyanígy a
szellemi gyógyulásé is. Bele kell néznem a Szentírásba,
szemben állva vele, hogy a magam arcát lássam, ne a
másokét; s ez mindig az én bűnömet mutatja. És egyszerre
csak a "tűkörteremben" találom magam, amint Isten lát. Minden
törvény ellen vétettem, a törvényeket összefoglaló nagy
szeretetparancsolat ellen is.

Halálos a bajom! - És ekkor Isten már fel is emeli szemeimet az
orvosra. "Én vagyok az Úr, a te gyógyítód!" Krisztus vére eltörli
a bűnt, és kigyógyítja belőle azt, aki leteszi kezébe az életét. Új
életet ad neki. 

"Mert az Isten beszéde élő és ható, és élesebb minden kétélű
fegyvernél, és szétválasztja a lelket a szellemtől..., és megítéli a
szív gondolatait és szándékait" (Zsid 4,12).



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése