2019. március 3., vasárnap

Napi áhítat- Szeretetem bizonyítéka?!


Napi áhítat




Szeretetem bizonyítéka?!

2019 - Áhítat2019. március 3. vasárnap ,  Kornélia névnap van
Születésnap és Névnapjukat ünneplőknek sok Boldogságot kívánok!
                                                      
Hét témája: János evangéliuma
Jn 14,18–24

Istenem, hallgatok a szavadra, mert szeretlek!

„Nem hagylak titeket árván, eljövök hozzátok. Még egy kis idő, és a világ többé nem lát engem, de ti megláttok, mert én élek, és ti is élni fogtok. Azon a napon megtudjátok, hogy én az Atyámban vagyok, ti énbennem, én pedig tibennetek. Aki elfogadja parancsolataimat, és megtartja azokat, az szeret engem, aki pedig szeret engem, azt szeretni fogja az én Atyám; én is szeretni fogom őt, és kijelentem neki magamat.
Azt mondta neki Júdás, nem az Iskáriótes: Uram, miért van az, hogy nekünk akarod kijelenteni magadat, és nem a világnak? Jézus így válaszolt: Ha valaki szeret engem, az megtartja az én igémet; azt pedig az én Atyám is szeretni fogja, és elmegyünk hozzá, és nála maradunk. Aki nem szeret engem, nem tartja meg az én igéimet. Az az ige pedig, amelyet hallotok, nem az enyém, hanem az Atyáé, aki elküldött engem.”

Gondolatok az igéről

Egy apa megkérte fiait, hogy menjenek és dolgozzanak a szőlőskertben. Az egyik ezt mondta neki: Nem megyek – de később mégis elment. A másik ezt felelte: Megyek – de nem ment. „E kettő közül melyik teljesítette az apja akaratát?” (Mt 21,32) Tudjuk a választ! A Krisztust szerető „tanítványi” élet egyik kihívása az engedelmesség. Fogadjuk-e a szót, Isten Fiának szavát? A felhívás: „Fogadj szót!”, nemcsak a gyermekkorhoz kötődik.
„Ha valaki szeret engem” – mondta az Úr Jézus tanítványainak az utolsó vacsora alkalmával. Ma is megvizsgálja szeretetünk őszinteségét. Mi megtartjuk az ő beszédét? Amikor énekelni szoktuk kedves énekünk szavait: „Szeretlek, Jézusom, tudom, enyém vagy”, arra is odafigyelünk, hogy szavaink összhangban legyenek engedelmes magaviseletünkkel.
Ha lelki harmónia, belső béke, nyugalom megtalálásáról hallasz, jussanak eszedbe Isten Fiának, Jézus Krisztusnak szavai: „annál lakozunk” (az Atyával) és „kijelentem magam neki” (21. v.). Kinél „lakozunk”? Kinek jelentem ki magam? Annak, aki szeret engem, aki megtartja beszédemet. Ez a szeretetteljes kapcsolat igazi békességet ad!

Imaáhítat

Könyörögjünk, hogy képesek legyünk Isten akaratának engedelmes elfogadására! (Mk 14,35–36)
(János Levente (Belényes))




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése